سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

عوامل ریسک برای بیماری قلبی و سکته به نظر می‌رسد که ریسک کاهش شناختی در افراد سالمند عادی را با شواهدی از تغییرات زودرس ناشی از بیماری در مغز تسریع می‌کند . عوامل خطر Vascular خطر اختلال شناختی در افراد مسن‌تر را افزایش می‌دهند و به نظر می‌رسد که اثر synergistic منفی با سطوح of مغز دارند - بتا ، پروتئین که در مغز افراد مبتلا به بیماری Alzheimer"s تجمع پیدا می‌کند . در گزارش خود منتشر شده در JAMA عصب‌شناسی ، گروهی از بازرسان بیمارستان عمومی ماساچوست کشف کردند که ترکیبی از افزایش خطر آوندی و افزایش سطح amyloid مغز پیش‌بینی می‌کند که میزان رشد شناختی در افراد مسن معمولی حتی سریع‌تر از اثرات مستقل هر دو عامل پیش‌بینی شود .

دکتر رابین رابین ، یک محقق بالینی و محقق در گروه روان‌پزشکی عصبی ، نویسنده این مقاله می‌گوید : " یافته‌های ما نشان می‌دهد که داشتن عوامل خطر عروقی مانند دیابت ، سیگار کشیدن و فشار خون بالا باعث افزایش نرخ رشد شناختی در افراد مسن معمولی شده‌است " . معیارهای ریسک آوندی نیز ممکن است قادر به تکمیل نشانگرهای زیستی موجود در شناسایی افراد در بیش‌ترین ریسک کاهش شناختی باشند .

بیماری Alzheimer"s و بیماری cerebrovascular احتمالا ً دو عامل شایع اختلال شناختی در افراد مسن هستند ، اما با وجود این که اغلب در بیماران انفرادی رخ می‌دهند ، به طور معمول به عنوان کمک کنندگان مستقل در نظر گرفته می‌شوند . در حالی که حضور of در مغز نشانه بیماری Alzheimer"s محسوب می‌شود ، برخی افراد با سطح amyloid بالا هرگز اختلال شناختی را ایجاد نمی‌کنند . این منجر به جستجو برای مارکرهای اضافی فراتر از amyloid مغز شده‌است تا به شناسایی کسانی که در معرض خطر فزاینده برای زوال شناختی هستند کمک کند .

مطالعه حاضر برای بررسی این مساله طراحی شد که آیا اثرات افزایش amyloid مغز و خطر عروقی بر روی کاهش شناختی صرفا ً یک افزودنی هستند ، که نشان‌دهنده یک ترکیب ساده از ریسک‌ها به طور مستقل توسط هر عامل یا هم افزا است، که در آن تعامل دو سطح حتی سطح بالاتری از ریسک را تولید می‌کند . هدف دیگر تعیین این مساله بود که آیا خطر آوندی یک پیش‌بینی‌کننده قدرتمند از زوال شناختی است ، حتی هنگامی که محققان نیز دیگر معیارهای برش دهنده سلامت مغز ناشی از اسکن PET و MRIs را مورد بررسی قرار دادند .

این مطالعه داده‌ها را از 223 شرکت کنندگان در مطالعه مغز سالخوردگان هاروارد ، یک مطالعه مداوم از افراد عادی شناختی در سنین 50 تا 90 که برای بهبود درک تغییرات مغز تاثیر گذار بر حافظه و شناخت که با پیر شدن رخ می‌دهد ، مورد بررسی قرار داد . به محض نام‌نویسی در این تحقیق ، شرکت کنندگان مطالعات biomarker تصویربرداری را از جمله scans PET با یک ترکیب که deposits را در مغز نشان می‌دهد ، دریافت می‌کنند . ارزیابی ریسک آوندی توسط امتیاز ریسک قلبی - عروقی Framingham تعیین می‌شود که بر فاکتورهایی مانند فشار خون ، شاخص توده بدنی ، و تاریخچه دیابت و سیگار بستگی دارد . شرکت کنندگان همچنین آزمون‌های استاندارد حافظه ، توجه و زبان را دریافت می‌کنند که در بازدیدهای مکرر سالانه تکرار می‌شوند .

منبع سایت علم روز