سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

پرواز ابزار به گوش داخلی

مبدا :

دانشگاه برن

خلاصه :

یک ربات جراحی با دقت بالا برای کاشت حلزونی توسط یک تیم از جراحان و مهندسین پرورش داده شده‌است . برای تعبیه یک دستگاه کاشت حلزونی الکترونیکی به گوش یک بیمار ناشنوا ، جراح باید یک دسترسی دقیق از پشت گوش ، از طریق استخوان جمجمه تا داخل گوش داخلی ایجاد کند .

گروهی از جراحان و مهندسین of ، بیمارستان دانشگاه برن و مرکز تحقیقاتی تحقیقات مهندسی پزشکی ، دانشگاه برن ، یک ربات جراحی دقیق برای کاشت حلزونی ایجاد کرده‌اند . در 15 مارس ، آن‌ها اولین روبات موفق خود cochlear implantation ( RCI ) را در Robotics علم گزارش کردند .

برای تعبیه یک دستگاه کاشت حلزونی الکترونیکی به گوش یک بیمار ناشنوا ، جراح باید یک دسترسی دقیق از پشت گوش ، از طریق استخوان جمجمه تا داخل گوش داخلی ایجاد کند . الکترود ایمپلنت که بخش آسیب‌دیده گوش داخلی را پل می‌کند تا بیمار بتواند دوباره آن را بشنود سپس با احتیاط از طریق دسترسی به استخوان به حلزون گوش وارد می‌شود . در حال حاضر این روش به صورت دستی انجام می‌شود و گوش ، بینی و جراح به طور مستقیم دسترسی به حلزون گوش را از طریق دهانه استخوان جمجمه مشاهده می‌کنند .

هدف پروژه تحقیقات برن این بود که تکنولوژی حلزونی حلزونی را بررسی کند که می‌تواند منجر به فرآیند کاشت جدیدی با نتایج شنوایی بهبود یافته برای بیماران CI شود . محققان دریافتند که استفاده از نرم‌افزار برنامه‌ریزی جراحی و یک فرآیند حفاری روباتیکی امکان دسترسی به حلزون گوش را از طریق یک تونل حدودا ً 2.5 میلی متر به قطر در یک خط مستقیم از پشت گوش امکان پذیر می‌سازد . با این حال ، اندازه و مقیاس چنین روش رباتیک به این معنی است که ربات روش حفاری را بدون نیاز به عملیات مستقیم ، دستی توسط جراح انجام می‌دهد . چالش برای RCI طراحی و توسعه یک سیستم ایمنی failsafe بود که می‌توانست فعالیت دریل را فراتر از قابلیت‌های جراح انسان ، به معنای بدون کنترل مستقیم بصری ، ردیابی و کنترل کند. به همان شکل که ارتباطات هوایی و ارتباطات هوایی به خلبان اجازه می‌دهد تا یک هواپیما را تن‌ها براساس فاصله از کابین خلبان پرواز کند ، ربات جراحی که توسط محققان برای RCI توسعه یافت توانایی انجام عمل جراحی را دارد که جراح نتواند به صورت دستی و بدون یک روبات انجام دهد .

پیشرفت‌های مهم که منجر به فرآیند اول پیشرفت بیمار شدند ، مکانیسم‌های ایمنی کنترل‌شده با کامپیوتر هستند که برای اعمال ربات در هنگام حفر تونل به سمت سر patient"s اعمال می‌شوند . سوراخ سوراخ سوراخ با حداقل فاصله‌ای با فاصله ایمن بین اعصاب صورت و عصب chorda tympani در حلزونی حرکت می‌کند به طوری که سیم الکترود ایمپلنت را می‌توان از طریق این سوراخ به حلزون گوش در زاویه preplanned وارد کرد .

ناوبری ایمن و دریل کردن در گوش انسان که از آسیب به این اعصاب جلوگیری می‌کند و ساختارهای میکروسکوپی گوش داخلی از طریق ترکیبی از سه مولفه ایمنی به‌هم‌پیوسته عمل می‌کنند که به عنوان چشم‌ها ، گوش‌ها و لامسه جراح عمل می‌کنند . پروفسور وبر از مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی ، دانشگاه برن ، توضیح می‌دهد : " ربات به تعدادی سنسور که دارای دقت بالا ، سیستم ردیابی نوری ، یک سنسور برای مقاومت است که می‌تواند " بافت استخوان را تشخیص دهد یا نه ، به جراح تکیه دارد ، که در آن ربات در هر لحظه در حال انجام است و حفاری ایمن را کنترل می‌کند .

منبع سایت علم روز