سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

حساسیت نویز به تغییرات در عملکرد مغز پی‌گیری می‌شود.

مبدا :

Helsingin yliopisto ( دانشگاه هلسینکی )

خلاصه :

درجه‌ای که از صداهای زندگی روزمره آشفته می‌شود ممکن است مربوط به این باشد که چگونه فرایندهای مغز در جریان صدا ، مطابق با یافته‌های جدید ، تغییر می‌کند .

درجه‌ای که از صداهای زندگی روزمره آشفته می‌شود ممکن است مربوط به این باشد که چگونه فرایندهای مغز در جریان صدا تغییر می‌کند ، طبق یافته‌های جدید منتشر شده در گزارش‌ها علمی .

برخی افراد ناراحتی قوی از صداهای اطراف خود را تجربه می‌کنند و شکایت دارند که از سرو صدا رنج می‌برند .

مطالعات پیشین نشان داده‌اند که افراد حساس سر و صدا در معرض اثرات منفی نویز روی سلامت ، مانند اختلالات خواب و بیماری‌های قلبی هستند و حساسیت به نویز ممکن است ریشه در پروفایل ژنتیکی one"s داشته باشد .

در کار منتشر شده یک پنجره به مکانیسم‌های مغز مرتبط با حساسیت نویز ، محققان دانشگاه هلسینکی و دانشگاه آرهوس در مورد این موضوع که آیا حساسیت سر و صدا در روشی که رونده‌ای مغز به نظر می‌رسد ، نشان داده می‌شود .

آن‌ها نشان دادند که سیستم شنیداری افراد حساس به صدا ، نسبت به ویژگی‌های صوتی جدید که در بین صداهای تکراری معرفی شده‌اند ، واکنش کمتری نشان می‌دهد، به خصوص اگر صدای جدید بلندتر از بقیه است .

Seeming متناقض در ابتدا ، این یافته نشان می‌دهد که ممکن است برای افراد حساس دشوار باشد تا یک پیش‌بینی در مورد تغییرات در یک متغیر وابسته ایجاد کنند ، و سیستم شنیداری آن‌ها ممکن است " حساسیت خود را به صداها برای حفاظت از خودش از واکنش بیش از حد به صدا " تنظیم کند .

" ما به مطالعات بیشتری نیاز داریم تا نتیجه‌گیری کنیم که آیا چیزی را کشف کرده‌ایم که دلیل این است که چرا مردم حساس هستند و یا نتیجه انقباضات رحمی در برابر نویز بیش از حد است . با این وجود ، این مطالعه با توجه به حساسیت سر و صداها بیش از یک نگرش منفی به اصوات است و اطلاعات جدیدی را درباره فیزیولوژی حساسیت محیطی به ما می‌دهد .

سهم این مطالعه از مرزه‌ای علم مغز می‌گذرد و به مراقبت‌های بهداشتی عمومی و شغلی می‌رسد . محققان امیدوارند که کار آن‌ها نشان دهد که حساسیت نویز یک مساله مهم است که باید در برنامه‌ریزی کنترل نویز در محیط‌های زندگی و کار تشخیص داده شود .

چگونه از دست دادن شنوایی می‌تواند نحوه برنامه‌ریزی سلول‌های عصبی را تغییر دهد ؟

مبدا :

دانشگاه بوفالو

خلاصه :

براساس یک مطالعه جدید ، حتی انسداد کوتاه‌مدت در شنوایی می‌تواند منجر به تغییرات قابل‌توجه در سیستم شنوایی ، تغییر رفتار و ساختار سلول‌های عصبی شود که اطلاعات را از گوش به مغز حمل می‌کنند .

زمستون It"s و سر تو از سرما و سرما خشک‌شده . همه چیز خفه به نظر می‌رسد .

اگر این اتفاق برای شما رخ داده‌است شما ممکن است یک ضایعه شنوایی را تجربه کرده باشید که زمانی رخ می‌دهد که can"t به طور آزادانه از گوش بیرونی و میانی به گوش داخلی حرکت می‌کنند . علل شایع دیگر شامل عفونت‌های گوش در کودکان ، یا ایجاد - در بزرگسالان مسن‌تر هستند .

طبق یک دانشگاه جدید در دانشگاه بوفالو ، حتی انسداد کوتاه‌مدت این نوع می‌تواند منجر به تغییرات قابل‌توجه در سیستم شنوایی ، تغییر رفتار و ساختار سلول‌های عصبی شود که اطلاعات را از گوش به مغز حمل می‌کنند .

این تحقیق که در روز 1 دسامبر در مجله علم اعصاب منتشر شد، به این نتیجه رسید که چه اتفاقی رخ داده‌است هنگامی که موش‌ها گوش‌های خود را برای مدت سه روز به مدت سه روز در طول یک هفته مسدود کردند .

متیو Xu ، محقق ارشد و استادیار علوم زیستی در دانشکده هنر و علوم می‌گوید : " ما می‌خواستیم بدانیم چه اتفاقی در the می‌افتد، در سلول‌هایی که از گوش می‌آیند " .

منبع سایت علم روز