سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

مشکلات خواب در بیماری‌های Parkinson"s : آیا می‌توانیم آن‌ها را ثبت کنیم ؟

مبدا :

VIB

خلاصه :

محققان کشف کرده‌اند که چرا افراد مبتلا به بیماری hereditary از اختلالات خواب رنج می‌برند . مکانیسم‌های مولکولی یافت‌شده در مگس‌های میوه‌ها و سلول‌های بنیادی انسان نیز به اهداف کاندیدا برای توسعه درمان‌های جدید اشاره می‌کنند .

یک تیم از محققان دانشگاه VIB و دانشگاه کراچی کشف کرده‌است که چرا افراد با شکل موروثی از بیماری Parkinson"s دچار اختلالات خواب می‌شوند . مکانیسم‌های مولکولی یافت‌شده در مگس‌های میوه‌ها و سلول‌های بنیادی انسان نیز به اهداف کاندیدا برای توسعه درمان‌های جدید اشاره می‌کنند .

خواب و پارکینسون

این بیماری در سراسر جهان 5 میلیون نفر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . علائم معمول آن به سختی حرکت مربوط است : لرزش ، انعطاف‌ناپذیری ، کاهش تعادل … اما بیماران نیز با چندین بیماری non از جمله خواب آشفته روبرو هستند . تقریبا ً همه بیماران نوعی اختلال در الگوی خواب را تجربه می‌کنند ، از حرکات شبانه یا بی‌خوابی تا خواب روزانه .

مشکلات با الگوهای خواب یکی از اولین نشانه‌های این بیماری هستند که گاهی تا 10 سال قبل از شروع علایم موتور اتفاق می‌افتند و اغلب قبل از این که تشخیص واقعی انجام شود . نیازی به گفتن نیست که این امر تاثیر زیادی بر مردم با Parkinson"s و عزیزان خود دارد .

نقص Lipid در مغز

با استفاده از سلول‌های بنیادی پرتوان تحریک‌شده انسانی که از افراد با شکل ارثی بیماری Parkinson"s مشتق می‌شوند ، یک تیم از دانشمندان که توسط نورون‌های Parkinson"s به نام نورون‌های neuropeptidergic هدایت می‌شوند ، یک نوع خاص از نورون‌ها هستند که الگوهای خواب را تنظیم می‌کنند .

قاچاق چربی غیر عادی در این نورون‌ها ، تولید و انتشار neuropeptides را مختل می‌کند که به نوبه خود بر مقررات خواب و ریتم شبانه‌روزی تاثیر می‌گذارد . نتیجه یک چرخه خواب آشفته - بیداری در the اصلاح‌شده ژنتیکی است .

باز کردن موازنه چربی ؟

خورخه Valadas ، که بخشی از تیم Verstreken است ، توضیح می‌دهد : " هنگامی که ما بیماری pattern را در مگس‌های میوه‌ها مدل می‌کنیم ، متوجه می‌شویم که آن‌ها الگوهای خواب پراکنده و مشکلات را در دانستن زمان خواب یا زمانی که بیدار می‌شوند ، دارند . اما وقتی آن‌ها را تغذیه می‌کنیم - - چربی که در نورون‌های neuropeptidergic تخلیه می‌شود - - در عرض چند روز شاهد بهبود هستیم ."

یافته‌ها امیدوارکننده هستند ، اما دانشمندان تاکید می‌کنند که کاره‌ای زیادی باید قبل از اینکه نتایج به بیماران ترجمه شوند انجام شود .

Patrik Verstreken : " ترجمه آزمایش‌ها phosphatidylserine واضح نیست ، چون تجلیات خواب مشابهی در مدل‌های موش ناشی از بیماری Parkinson"s وجود ندارند . خبر خوب این است که phosphatidylserine به عنوان مکمل غذایی به بازار عرضه می‌شود ، بنابراین اگر ما بتوانیم کارایی را در انسان‌ها ثابت کنیم ، این خبر بسیار خوبی خواهد بود . البته هنوز سوالات زیادی وجود دارد . به عنوان مثال ، ما می‌دانیم که آیا phosphatidylserine می‌تواند به مغز انسان منتقل شود یا در کدام مقدار .

تحول انگاره

علائم Non اغلب توجه کمتری را دریافت می‌کنند اما با این وجود تاثیر عمده‌ای بر زندگی بیماران دارند . درک و مداخله بالقوه در آنچه موجب مشکلات خواب در بیماری Parkinson"s می‌شود یک گام مهم به جلو است ، اما براساس یافته‌های Verstreken ، یافته‌های این تحقیق یک تغییر مفهومی واقعی هستند : " عوامل اصلی علائم حرکتی ، نورون‌های dopaminergic هستند ، اما ریتم شبانه‌روزی و مشکلات الگوی خواب ، در نورون‌های neuropeptidergic خاص هستند . بر خلاف نورون‌های dopaminergic ، مشکلات neuropeptidergic ناشی از اختلال عملکرد نورونی است ، نه تخریب ، که نشان می‌دهد که آن‌ها را می‌توان اصلاح کرد . این می‌تواند یک تغییر الگو واقعی در زمینه بیماری Parkinson"s باشد ."

منبع سایت علم روز