سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

سطح پایین کورتیزول هورمون استرس به چاقی ، میزان بالای چربی در خون و سندروم متابولیک در میان بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی یا اختلال دوقطبی مرتبط است . این امر بر طبق یک مطالعه در دانشگاه Umea در سوئد منتشر شد که در مجله اختلالات عاطفی منتشر شده‌است .

" این نتایج نشانه‌هایی برای درک بهتر شیوع بالای بیماری‌های قلبی و عروقی در افرادی با depressions مکرر یا اختلال دوقطبی فراهم می‌کند . دکتر مارتین Maripuu ، محقق دانشکده علوم بالینی ، بخش روان‌پزشکی در دانشگاه Umea می‌گوید : " نتایج ممکن است در آینده منجر به درمان پیش‌گیری بهتر بیماری‌های قلبی و عروقی در این اختلالات شوند . "

اختلال دوقطبی و depressions مکرر بیماری‌های مادام العمر هستند که با کاهش 10 تا 15 ساله در طول عمر زندگی مرتبط هستند . یک عامل موثر در کاهش امید به زندگی کوتاه ، شیوع بالای بیماری‌های قلبی و عروقی است . استرس ، فعالیت بدنی کم و جذب انرژی بالا عوامل سبک زندگی هستند که با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط هستند .

یکی از مهم‌ترین سیستم تنش در بدن ، محور - نامیده می‌شود . این سیستم تولید و سطوح هورمون استرس حیاتی را کنترل می‌کند . Cortisol نیز برای متابولیسم مهم است .

میزان بالای کورتیزول در یک دوره طولانی از زمان برای کمک به تجمع چربی در نظر گرفته می‌شود . استرس به طور طبیعی منجر به محوری شدن فعالیت‌های مغزی می‌شود که به نوبه خود منجر به افزایش میزان کورتیزول می‌شود. اگر فشار اضافی طولانی باشد ، ممکن است منجر به underactivity در سیستم فشار ، با سطح پایین کورتیزول در نتیجه شود .

در افراد با depressions مکرر و اختلال دوقطبی ، قبلا ً نشان داده شد که عوامل خطر متابولیک برای بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات در سیستم تنظیم فشار اغلب رخ می‌دهند .

به منظور بررسی ارتباط بین سطوح کورتیزول و بیماری‌های متابولیک ، 245 بیمار با اختلال دوقطبی یا depressions مکرر آنالیز شدند ، همراه با 258 نفر در یک گروه کنترل . محققان میزان کورتیزول در شرکت کنندگان را پس از آن اندازه‌گیری کردند که تست سرکوب dexamethasone موسوم به dexamethasone را انجام دادند ، که برای کشف انحرافات اولیه در سیستم فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد .

آنچه محققان Umea می‌توانند نشان دهند این است که بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی یا depressions مکرر با سطوح پایین کورتیزول تا حد زیادی از سایر بیماران از آن رنج می‌برند :

چاقی ( 34 درصد در مقایسه با 11 درصد در میان سایر بیماران )

dyslipidaemia ، یعنی میزان بالای چربی در خون ( 42 درصد در مقایسه با 18 درصد در میان سایر بیماران ) ، و

سندروم متابولیک ( 41 درصد در مقایسه با 26 درصد در بین بیماران دیگر ) .

از سوی دیگر ، هیچ همبستگی بین میزان کورتیزول و سطح قند خون بالا یا فشار خون بالا وجود نداشت .

نتایج نشان می‌دهد که تنظیم کورتیزول در ارتباط با بدتر شدن سلامت فیزیکی افراد با اختلال دوقطبی یا depressions مکرر است . با این حال ، مطالعات بیشتری برای درک بهتر این انجمن‌ها نیاز است . "

شکارچیان ژن جهش‌های ارثی نادر مربوط به اختلال دوقطبی را پیدا می‌کنند .

مبدا :

دانشکده پزشکی جانز هاپکینز

خلاصه :

محققان با استفاده از توالی ژنوم به اصطلاح نسل بعدی ، 84 جهش ژنی بالقوه را شناسایی کرده‌اند که ممکن است به the اشکال اختلال دوقطبی کمک کنند . به گفته نویسندگان یک گزارش جدید ، حدود 5.6 میلیون آمریکایی اختلال دو قطبی دارند .

با استفاده از آن به اصطلاح توالی ژنوم نسل بعدی ، محققان در جانز هاپکینز 84 جهش ژنی بالقوه را شناسایی کرده‌اند که ممکن است به the اشکال اختلال دوقطبی کمک کند . تخمین زده می‌شود که حدود 5.6 میلیون آمریکایی اختلال دو قطبی دارند .

منبع سایت علم روز