سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

مطالعه آب بنده‌ای خز خفته ، بینشی را در مورد عملکرد خواب REM ارائه می‌دهد.

مبدا :

انتشارات سلول

خلاصه :

همه پستانداران زمینی و پرندگان دو نوع خواب دارند : حرکت چشم سریع ( عناصر نایاب ) و غیر عناصر نایاب ( همچنین خواب آهسته موج ) . شواهد قبلی حاکی از آن بودند که خواب REM برای سلامت جسمی و ذهنی ضروری است ، اما عملکرد اساسی خواب REM یک راز است . بینش جدید در عملکرد خواب REM ، براساس مطالعات یک حیوان غیر محتمل : the خز .

همه پستانداران زمینی و پرندگان دو نوع خواب دارند : حرکت چشم سریع ( عناصر نایاب ) و غیر عناصر نایاب ( همچنین خواب آهسته موج ) . شواهد قبلی پیشنهاد کرده بودند که خواب REM - - همراه با رویا - - برای سلامت جسمی و ذهنی و یادگیری ضروری است و فقدان آن می‌تواند کشنده باشد . اما عملکرد اساسی خواب REM از زمان کشف آن در سال 1953 ، یک راز بوده‌است . اکنون پژوهشگران که در زیست‌شناسی جاری در 7 ژوئن گزارش می‌دهند ، بینشی جدید در عملکرد خواب REM دارند که براساس مطالعات یک حیوان به ظاهر غیر محتمل است : مهر خز .

این تیم ، از جمله اولگ Lyamin و Jerome سیگل ، دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس ، متوجه می‌شود که این فک‌ها روی زمین به گونه‌ای می‌خوابند که پستانداران دیگر آن را انجام می‌دهند . اما خوک‌های آبی بیشتر عمر خود را در آب می‌گذرانند . پس از خوابیدن در آب ، آب بنده‌ای خز ، خواب REM را تنها در یک نیم‌کره مغزی نشان می‌دهند ، درست همان طور که دلفین‌ها این کار را انجام می‌دهند . این مطالعه جدید نشان می‌دهد که همانند دلفین‌ها ، آب بنده‌ای خز ، وقتی در آب هستند ، بدون خواب REM می‌روند .

سیگل می‌گوید : " ما نشان می‌دهیم وقتی که آب‌بندی خز در آب دریا می‌ماند ، جایی که بیشتر عمر خود را سپری می‌کند ، بدون خواب REM به مدت چند روز و یا چند هفته است " . این برنامه تازه " الگوی خواب دو جانبه و الگوهای خواب REM " خود را ازسر می‌گیرد .

یافته‌ها با این فرضیه سازگار هستند که خواب REM ، که برای گرم کردن مغز نشان‌داده شده‌است ، عملکردهای کاهش متابولیسم و سرمایش مغز را که در خواب دو جانبه دو جانبه رخ می‌دهد ، معکوس می‌کند . سیگل می‌گوید که این گرم شدن مغز را می‌توان به عنوان آماده‌سازی برای بیدار شدن دید ، و اشاره کرد که انسان‌ها و دیگر حیوانات وقتی از خواب REM از خواب بیدار می‌شوند ، بیشتر هوشیار هستند .

سیگل توضیح می‌دهد که فقدان خواب REM در دلفین‌ها و وال‌های مرتبط ، و در آب بنده‌ای خز در طول خواب آبی ، می‌تواند با این واقعیت توضیح داده شود که نیمی از مغز آن‌ها همیشه بیدار است ، که مغز را گرم نگه می‌دارد و خواب REM را غیر ضروری می‌سازد .

دلفین‌ها رفتار اجتماعی و شکار پیچیده‌ای دارند و مغز دلفین بزرگ‌تر از مغز انسان است . فک‌های آبی نیز حیواناتی بسیار اجتماعی هستند که توانایی موتور پیچیده و یادگیری حسی را دارند . بیشتر زندگی آن‌ها در آب سپری می‌شود و مسیر شکار را حفظ می‌کند و شکارچیان بالقوه در طول مسافت‌های دور شنا می‌کنند . به نظر می‌رسد که خواب REM برای این رفتارها ضروری نیست .

سیگل توضیح می‌دهد که مطالعات پیشین از محرومیت خواب REM ، دشوار است چون خود محرومیت از خواب استرس زا است و این مطالعات قبلی به طور انتخابی خواب REM را حذف نمی‌کنند . اما سرکوب خواب عناصر نایاب در آب بنده‌ای خز در آب یک الگوی طبیعی است ، نه پیامد محرومیت . محققان اکنون مظنون هستند که خواب REM برای دمای مغز کاری انجام می‌دهد که در دمای بدن ایجاد می‌شود و مغز را به دمای عادی از خواب برمی گرداند تا حیوانات هوشیار و پاسخگو بیدار شوند .

محققان به بررسی ارتباط بین خواب REM و دمای مغز ادامه خواهند داد . آن‌ها همچنین امیدوارند که این اطلاعات را برای درک حمله خواب بکار گیرند که مشخصه اختلال در مکانیزم خواب REM است .

منبع سایت علم روز