سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

او می‌گوید : " این بدان معنی است که اگر میرعلی در سرطان هدف قرار گیرد , اثرات روی مغز باید به دقت در نظر گرفته شود . " " اما این بدان معنی است که مردم ممکن است از این درمان‌ها برای درمان اختلالات عصبی مزمن استفاده کنند . با این حال , " کار بیشتری لازم است تا ببینیم آیا نتایج در انسان‌ها درست است یا نه .

ابزار جدید می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات روانی را پیش‌بینی کند

منبع :

مرکز درمانی بث اسرائیل

خلاصه :

براساس مطالعه جدید , یک ماشین‌حساب جدید ریسک می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های روانی مانند اسکیزوفرنی را پیش‌بینی کند . این تحقیق شامل همکاران از نه سایت بود و ممکن است به محققان در آزمایش برای جلوگیری از بروز جنون کامل کمک کند . جنون با توهمات و توهمات مشخص می‌شود .

براساس مطالعه جدیدی که در مجله روان‌پزشکی آمریکا منتشر شد , یک ماشین‌حساب جدید ریسک می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های روانی مانند شیزوفرنی را پیش‌بینی کند . این تحقیق شامل همکاران در نه سایت از جمله مرکز پزشکی بث اسرائیل بث اسرائیل بود و ممکن است به محققان در آزمایش برای جلوگیری از بروز جنون کامل کمک کند .

جنون با توهمات و توهمات مشخص می‌شود . ماشین‌حساب جدید ریسک فردی را در توسعه جنون پس از تجربه علایم هشدار اولیه اسکیزوفرنی , مانند صدای شنوایی , ارزیابی می‌کند .

لاری جی . دکترای روانشناسی در دانشکده پزشکی هاروارد . " با این ماشین‌حساب جدید , متخصصین بالینی می‌توانند به بیماران ارزیابی اختصاصی ریسک بدهند . اطلاعات دقیق به افراد این امکان را می‌دهد که درکی واقعی‌تر از آنچه در جریان است داشته باشند , که می‌تواند اضطراب را کاهش دهد. "

علاوه بر رویداده‌ای استرس زای زندگی , تروما و سابقه خانوادگی اسکیزوفرنی , ماشین‌حساب پنج عامل دیگر را برای تعیین سطح ریسک فرد حساب می‌کند . این عوامل عبارتند از : سن شروع علایم , سطوح تفکر غیر معمول , بدگمانی , عملکرد اجتماعی , مهارت‌های یادگیری کلامی ; و سرعت پردازش ذهنی . تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . تیم تحقیقاتی به رهبری شرکت مالی تایرون , دکترا , سپس ماشین‌حساب خطر را توسعه داد که فاکتورهای شناخته‌شده برای اسکیزوفرنی را تحلیل می‌کند . مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی دو سوکور بر روی 60 بیمار مبتلا به سندرم جنون مزمن انجام شد .

نشانه‌های تفکر غیر معمول و بدگمانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به جنون قرار داشتند . کاهش عملکرد اجتماعی , یادگیری کلامی پایین‌تر و سرعت پردازش کندتر نیز از عوامل مهم بودند . افرادی که جوان‌تر بودند ( در سنین نوجوانی یا اوایل بیست‌سالگی بودند ) وقتی علائم آن‌ها شروع شد , در معرض خطر قرار گرفتند . رویداده‌ای استرس زای زندگی , تروما و سابقه خانوادگی اسکیزوفرنی تاثیر کمتری بر نیم‌رخ ریسک افراد داشته‌است .

او گفت : " ماشین‌حساب خطر به درمان یا دیگر عوامل بالقوه حمایتی که ممکن است خطر را کاهش دهند , توجه نمی‌کند ; این یک جهت برای تحقیقات آینده است " و افزود که قدرت ماشین‌حساب در قرار دادن نشانه‌ها در دیدگاه بیماران و خانواده‌هایشان نهفته‌است . به نظر می‌رسد که دچار توهم شده , وزن پیشگویانه زیادی ندارد . شاید این فرد عملکرد شناختی خوبی داشته باشد و از نظر اجتماعی رد نشده باشد - این مجموعه تنظیمات منجر به یک امتیاز خوب خواهد شد . درمان می‌تواند به طور بالقوه با ترس کمتری انجام شود . "

منبع سایت علم روز