سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

" گفت : " ما با پرداختن به حملات به نگرانی‌های حافظه در کلینیک می‌پردازیم . اما ما معمولا ً با یک بیمار می‌نشینیم و می‌گوییم : از حافظه خود به من بگویید . این موضوع آگاهی پزشکان ما را افزایش داده‌است و باید به عنوان یک تماس بیدار به همه افراد حرفه‌ای که مبتلا به صرع هستند ، عمل کند ."

موسسه ملی بهداشت ، صرع را به عنوان اختلال مغزی توصیف می‌کند که حدود 2 میلیون آمریکایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد که در آن دسته‌های سلول‌های عصبی در سیگنال مغزی به طور غیر عادی ، باعث ایجاد احساسات ، عواطف و رفتار و گاهی تشنج ، انقباض عضلانی و از دست دادن آگاهی می‌شوند . در حدود 80 درصد از بیماران ، مصادره را می‌توان با دارو یا جراحی کنترل کرد .

این مطالعه در مقاله اخیر ژورنال رفتار & صرع منتشر شده‌است .

McAuley و همکاران پاسخ‌های جمع‌آوری‌شده از 257 بیمار را که در کلینیک صرع سرپایی در اوهایو بین مارس 2009 و فوریه 2010 دیده می‌شوند، و همچنین از پنج متخصص بالینی - - چهار پزشک و یک پرستار پرستار - - که این بیماران را درمان می‌کنند ، جمع‌آوری کردند . McAuley در کلینیک به عنوان مشاور درمان اعتیاد عمل کرده و در این تحقیق شرکت نکرد .

پرسشنامه 20 نگرانی بالقوه بیماران مبتلا به صرع را فهرست کرده‌است . این موارد شامل بالاترین نگرانی‌های عموما ً مورد توافق همه پاسخ دهندگان و همچنین میزبان افراد دیگر: برگزاری یک شغل یا دستیابی به اهداف آموزشی و شغلی ، مسائل روحی ، هزینه‌های پزشکی ، درمان با دیگران و سلامت جنسی بود .

از پاسخ دهندگان خواسته شد تا کل لیست 20 نگرانی را بررسی کرده و تنها پنج دغدغه برتر آن‌ها را از بالاترین تا پایین‌ترین سطح رتبه‌بندی کنند . پژوهشگران هر دو تکرار پاسخ‌ها و همچنین درجه‌بندی نگرانی‌ها را براساس میانگین نمرات کلی خود مستند کرده‌اند .

این مطالعه دو شکاف بین این دو گروه را در مورد این اختلال نشان داد : بیماران به عنوان یک گروه بسیار بیشتر نگران از دست رفتن حافظه بودند تا افراد حرفه‌ای ، و افراد حرفه‌ای در مورد مصادره غیر منتظره نسبت به بیماران نگران بودند .

McAuley گفت : " شعار در کلینیک ما این است : هیچ گونه توقیف ، هیچ اثر جانبی ندارد ، بنابراین مصادره کنترل‌نشده به عنوان یک نگرانی پزشکی از سوی افراد حرفه‌ای تلقی می‌شود . نکته جالب در این زمینه این است که ما به کلینیک اعتقاد داریم که اگر بتوانیم seizures را بهبود بخشیم ، حافظه را بهبود خواهیم داد ."

در کل ، 71 درصد افراد حرفه‌ای یک حمله غیرمنتظره را به عنوان نگرانی بالای خود در مقایسه با 51 درصد از بیماران فهرست کردند . چهل و دو درصد بیماران در میان پنج دغدغه برتر خود ، در مقایسه با تنها 21 درصد از افراد حرفه‌ای ، حافظه را فهرست کرده‌اند .

McAuley گفت که افراد مبتلا به صرع ، می‌دانند که شناخت می‌تواند مساله‌ای برای بیماران در طول زمان باشد . به طور کلی چهار راه وجود دارد که حافظه می‌تواند تحت‌تاثیر صرع باشد : عوارض جانبی دارو ، تصرف کنترل‌نشده ، اثرات بیماری خود بر روی مغز و اختلالات خلقی مرتبط مانند افسردگی و اضطراب .

وی گفت که فقدان حافظه در بیماران صرع معمولا ً با آگاهی از فراموشی همراه خواهد بود . برای مثال ، بیماران ممکن است بدانند که آن‌ها چند روز پیش برای صرف ناهار بیرون رفتند ، اما نمی‌توانند آنچه را که می‌خوردند به خاطر بیاورند .

McAuley اشاره کرد تحقیقات نشان داده‌است که داروها به طور خاص برای بهبود حافظه طراحی شده‌اند ، مانند بیماران مبتلا به زوال عقل ، در بیماران مبتلا به صرع ، موثر نبوده - - این احتمالا ً به این دلیل است که داروها در بخش کاملا ً متفاوتی از مغز عمل می‌کنند .

وی افزود بیماران مبتلا به صرع که به داروهای چندگانه نیاز دارند تا کنترل خود را در دست بگیرند ، در معرض خطر بیشتر اثرات جانبی درد در اثر داروهای ترکیبی قرار دارند . حدود 15 ماده مخدر، زرادخانه‌ای از داروهای موجود برای درمان این اختلال را تشکیل می‌دهد .

به این دلایل ، McAuley گفت که پزشکان در تلاشند تا داروهایی را در سطوح دز تجویز کنند که بتوانند مصادره را کنترل کنند در حالی که اثرات جانبی را نیز به حداقل می‌رساند - - گاهی اوقات دلهره‌آور . او گفت که بیش‌ترین تاثیر جانبی مرتبط با این داروها خواب‌آلودگی است . این امر می‌تواند با داروهایی رخ دهد که برای کاهش تحریک در ناحیه آسیب‌دیده مغز طراحی شده‌اند .

منبع سایت علم روز