سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

اندام‌های داخلی گوش انسان : می‌توانند منجر به درمان‌های جدید برای شنوایی و تعادل شوند .

منبع :

دانشگاه ایندیانا

خلاصه :

محققان روشی را برای رشد بافت گوش داخلی از سلول‌های بنیادی انسان ابداع کرده‌اند که این یافته می‌تواند به سکوهای جدید برای درمان بیماری‌ها و درمان‌های جدید برای درمان اختلالات شنوایی و تعادل منجر شود.

محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا روشی را برای رشد بافت گوش داخلی از سلول‌های بنیادی انسان ابداع کرده‌اند - یافته‌ای که می‌تواند به سکوهای جدید برای درمان بیماری‌ها و درمان‌های جدید برای درمان اختلالات شنوایی و تعادل منجر شود.

یک گوش داخلی تنها یکی از معدود ارگان‌های است که بیوپسی انجام نمی‌شود و به همین دلیل بافت‌های گوش داخلی انسان برای اهداف تحقیقاتی نایاب هستند . " استاد هالتون دانشکده پزشکی بافته‌ای گوش داخلی انسان بالغ , فرصت‌های بی‌سابقه‌ای برای توسعه و آزمایش درمان‌های جدید برای اختلالات گوش داخلی ارایه می‌دهند . "

این مطالعه که به صورت آنلاین منتشر شده‌است ممکن است در حوزه بیوتکنولوژی طبیعت منتشر شود . برنده , دکترا , استادیار بخش بینی و حلق و بینی و جراحی گردن در دانشکده پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و بیمارستان کودکان بوستون . این تحقیق بر روی کار قبلی این تیم با تکنیکی به نام کشت سه‌بعدی , بر خلاف کشت سلول سنتی که در آن سلول‌ها در یک لایه مسطح روی سطح یک ظرف کشت رشد می‌کنند , ایجاد می‌شود . این امر امکان تعاملات پیچیده ‌تری بین سلول‌ها را فراهم می‌کند و محیطی ایجاد می‌کند که به چیزی که در طول توسعه رخ می‌دهد نزدیک‌تر است .

با کشت سلول‌های بنیادی انسانی به این روش و درمان آن‌ها با مولکول‌های سیگنالی خاص , محققان توانستند سلول‌ها را از طریق فرآیندهای کلیدی دخیل در توسعه گوش داخلی انسان هدایت کنند . این امر منجر به آن شد که دانشمندان گوش داخلی یا ساختارهای سه‌بعدی حاوی سلول‌های حسی و سلول‌های حمایت‌کننده در گوش داخلی را نام ببرند .

موسسه تحقیقات و تحقیقات او در زمینه مدلسازی توسعه انسانی گفت : " این اساسا ً دستورالعمل نحوه ساخت گوش داخلی انسان از سلول‌های بنیادی است . " " بعد از تغییر دستورالعمل در حدود یک سال , ما شوکه شدیم تا متوجه شویم که می‌توانیم چندین گوش داخلی را در هر توده سلولی در هر سلول در نظر بگیریم . "

محققان از تکنولوژی ویرایش ژن برای مهندسی سلول‌های بنیادی استفاده کردند . آن‌ها نشان دادند که سلول‌های برچسب دار حاوی یک جمعیت از سلول‌های حسی هستند که دارای امضای وظیفه‌ای یک‌سان به عنوان سلول‌هایی هستند که جاذبه و حرکت را در گوش داخلی انسان تشخیص می‌دهند .

او گفت : " ما همچنین نرون‌ها را پیدا کردیم , مانند آن‌هایی که سیگنال‌هایی را از گوش به مغز منتقل می‌کنند و ارتباطاتی با سلول‌های حسی ایجاد می‌کنند . " " این یک ویژگی هیجان‌انگیز از این روش‌ها است , زیرا هر دو نوع سلول برای شنوایی و تعادل مناسب استفاده می‌شوند . "

این یافته‌ها " یک تغییر واقعی بازی " هستند , زیرا تا کنون , داروهای بالقوه یا درمان‌های بالقوه بر روی سلول‌های حیوانات آزمایش شده‌اند که اغلب با سلول‌های انسانی متفاوت رفتار می‌کنند . "

محققان در حال حاضر در حال استفاده از گوش داخلی انسان برای مطالعه چگونگی ایجاد ناشنوایی در گوش داخلی و برنامه‌ریزی برای شروع اولین غربالگری دارویی با استفاده از گوش داخلی انسان هستند .

او گفت : " ما امیدواریم داروهای جدیدی کشف کنیم که قادر به کمک به بازسازی سلول‌های مویی در گوش داخلی کسانی است که مشکلات شنوایی شدیدی دارند . "

منبع سایت علم روز