سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

طبق تحلیل‌های سنتی ، کودکان سالم ، کودکان مبتلا به صرع در اساس و نیز به این دلیل که این گروه‌ها همچنان به شکل موازی رشد می‌کنند ، این تفاوت‌ها دو سال بعد باقی ماندند . با این حال ، تجزیه و تحلیل‌های نمودار سطح عمیق‌تری از پیچیدگی را نشان می‌دهد ، که نشان می‌دهد که رشد شناختی در هر دو گروه حول دو مرکز سازماندهی شده‌است : اطلاعات شفاهی و تغییر رده ، یا توانایی تغییر بین چندین قطار فکری ، که یک تابع اجرایی است . آنالیز نمودار نشان می‌دهد که شبکه‌های عصبی که مهارت‌های شناختی مختلفی را به هم پیوند می‌دهند در کودکان مبتلا به صرع در مقایسه با همتایان سالم خود به خوبی ادغام نمی‌شوند .

کامیل Garcia راموس ، یک دانشجوی کارشناسی‌ارشد در دانشکده فیزیک پزشکی در دانشگاه ویسکانسین ، می‌گوید : " کودکان مبتلا به صرع ، تفاوت‌های جهانی در رشد شبکه‌های شناختی خود را نشان می‌دهند، اما مراکز این شبکه‌ها از نظر عملکردی بسیار شبیه به همتایان سالم خود هستند .

مطالعه دوم ( 1.143 ) تغییرات در ماده سفید را نشان می‌دهد که ممکن است به توضیح اختلال شناختی تجربه‌شده توسط کودکان مبتلا به صرع در ابتدا مبتلا ، کمک کند .

با توجه به اینکه ریسک کلی اختلال شناختی با عوامل بالینی مانند دفعات تسخیر سازگاری ندارد ، محققان دانشگاه ادینبرگ و سرویس سلامت ملی Scotland"s این ایده را بررسی کردند که اختلالات موجود در انسجام ماده سفید در کودکان مبتلا به اختلال شناختی و صرع زودرس وجود دارند ، اما در کودکان دارای شناخت طبیعی نیستند . نویسندگان تست شناختی و MRI را در 17 کودک انجام دادند که میانگین سنی 32 ماه را داشتند و در 25 ماه اول دچار حمله شدند .

این مطالعه شواهدی از ناهنجاری‌هایی در یک ماده سفید خاص که به نام " fasiculus طولی تحتانی " معروف است را نشان داد که در اختلال طیف اوتیسم دخیل بوده‌است . با توجه به توانایی شناختی عمومی و سرعت پردازش ، ILF در نظر گرفته شده‌است که نقش مهمی در بازشناسی چهره / چهره ایفا می‌کند و هم چنین با توانایی شناختی عمومی و سرعت پردازش همراه بوده‌است .

نویسنده مایکل Yoong ، استاد رشته بالینی در مرکز صرع Muir Maxwell دانشگاه ادینبرگ می‌گوید : " برای دانش ما ، این مطالعه اولین مدرک را فراهم می‌کند که توانایی ادراکی در کودکان مبتلا به صرع زود هنگام را کاهش می‌دهد . "

مطالعه سوم ( 1.293 ) نشان می‌دهد که چگونه یک استراتژی غربالگری کامپیوتری کوتاه می‌تواند برای تشخیص تغییرات شناختی در کودکان مبتلا به صرع استفاده شود . اگرچه غربالگری شناختی به طور معمول در کودکان مبتلا به صرع انجام می‌شود اما مطالعات کمی قابلیت اطمینان این پروتکل‌ها را بررسی کرده‌اند .

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ را بررسی کردند که چگونه سیستم حیاتی سیستم عصبی مرکزی ، همراه با ابزارهای غربالگری والد ، می‌تواند کودکان را با چالش‌های شناختی و رفتاری شناسایی کند. این نویسندگان 33 کودک را مطالعه کردند که از 8 تا 17 سال سن داشتند و مبتلا به صرع اخیرا ً بودند که هنوز شروع به گرفتن دارو برای این شرایط نکرده بودند . آزمایش‌ها غربالگری در 5 / 5 ماه و در برخی موارد در 14.5 ماه تکرار شدند .

یافته‌های آن‌ها تغییرات قابل‌توجه بالینی در یک یا چند حوزه شناختی را آشکار کرد - - اغلب حافظه کامپوزیت ، انعطاف‌پذیری شناختی ، زمان واکنش و توجه پیچیده - - بین صفحات اول و دوم . با این حال ، سرعت Psychomotor تغییر نکرد و هیچ الگوی مشخصی از تغییر در واکنش به نوع حمله ، دارو ، گزارش والدین و یا دیگر عوامل بالینی مورد توجه قرار نگرفت .

منبع سایت علم روز