سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

محققان حافظه و زبان را در 72 بیمار با tle - HS ارزیابی کردند که تحت ارزیابی قبل از عمل قرار گرفته بودند و سپس نمونه‌هایی از بافت مغز را بررسی کردند که از هیپوکامپ در طی جراحی صرع برداشته شدند . آن‌ها گزارش می‌دهند که عملکرد تمامی عناصر آزمون روان‌پزشکی عصبی در بیماران با انحطاط در سمت راست هیپوکامپ در مقایسه با سمت چپ ، بدتر بود .

نویسندگان ساندرا Mara Comper و Anaclara Prada Jardim که در آزمایشگاه دکتر Elza Marcia در دانشگاه فدرال سائوپائلو شرکت کرده‌اند می‌گوید : " علی‌رغم این حقیقت که ادبیات تنها ارتباط بین آزمون‌های حافظه شفاهی و دانسیته سلولی hippocampal را در بیماران مبتلا به sclerosis hippocampal توصیف می‌کند ، ما یک همبستگی بین دانسیته سلولی hippocampal و عملکرد بر روی آزمون‌های حافظه دیداری پیدا کردیم .

مطالعه سوم ( abstract ) نشان می‌دهد که شبکه‌های بزرگ کارکردی مغز تحت‌تاثیر اشکال مختلف صرع قرار می‌گیرند . محققان از دانشگاه ملی خودمختار مکزیک ، بیمارستان عمومی مکزیک و Centro Estatal de Mental ( CESAM ) بیماران مبتلا به صرع لوب گیجگاهی و شرکت کنندگان سالم را مورد مطالعه قرار دادند تا فعالیت‌های مغزی در قشر مخ را زیر نظر داشته باشند در حالی که این گروه‌ها فعالیتی که به عنوان وظیفه Sternberg"s شناخته می‌شود را بررسی می‌کنند که حافظه فعال را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. سپس فعالیت مغزی به همراه عملکرد شرکت کنندگان در یک ارزیابی روان‌پزشکی عصبی آنالیز شد . این گروه‌ها فعالیت مغزی مشابهی را علی‌رغم مشاهده این که بیماران مبتلا به صرع نیاز به زمان بیشتری برای انجام این کار داشتند ، و در بیماران صرع ( ولی نه در کنترل‌ها ) ، مناطق خاصی از مغز وجود داشت که ارتباط مستقیمی بین سطح فعالیت آن‌ها و معیارهای عملکرد شناختی patient"s نشان می‌داد .

دکتر Vicente کاماش ، نویسنده ، و دانشجوی کارشناسی‌ارشد در دانشگاه ملی خودمختار مکزیک می‌گوید : " نتایج ما نشان می‌دهد که در حالی که بیماران کمبودهای نسبتا ً کوچکی در حافظه فعال دارند ، فعالیت شبکه‌های قشری که از چنین کارکردی پشتیبانی می‌کنند پیش‌بینی‌کننده عملکرد آن‌ها هستند . "

مطالعه چهارم نشان می‌دهد که هجوم عمومی منجر به کاهش حافظه کوتاه‌مدت و بلند مدت با دخالت در مسیرهای سیگنال دهی کلیدی در مغز می‌شود . کاملا ً مشخص است که تصرف، یادگیری ، حافظه و کمبودهای رفتاری را تولید می‌کند و باعث فعالیت غیر عادی دو مسیر سیگنال دهی در مغز می‌شود : the 3 - کیناز ( PI3K ) و هدف مکانیکی of ( mTOR ) . اما اینکه آیا علامت دهی غیر عادی مقصر است یا خیر ، هنوز مشخص نیست .

محققان دانشکده پزشکی Baylor و the و مری کین به بررسی اثرات فعالیت صرع بر حافظه کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت در مدل موش صحرایی مبتلا شدند . محققان همچنین آزمایش کردند که آیا کمبود حافظه و حافظه می‌تواند با استفاده از داروهایی که آبشار سیگنال بیش فعال را آرام می‌کند اصلاح شود . آن‌ها گزارش دادند که فعالیت سیگنال دهی 3 ساعت پس از حمله باقی ماند ، اما ظرف 24 ساعت به سطوح نرمال بازگشت . Seizures کسری قابل‌توجهی را در کوتاه‌مدت و نیز حافظه بلند مدت ایجاد کرد . کمبود حافظه که می‌تواند تا حدی با استفاده از the دارو اصلاح شود ، که PI3K و mTOR را مهار می‌کند .

نویسنده آن جلا کارتر ، یکی از همکاران در آزمایشگاه دکتر ان اندرسون در دانشکده پزشکی Baylor می‌گوید : " مطالعات در حال انجام هستند تا نشان دهند چگونه حملات بر انواع مختلف حافظه تاثیر می‌گذارند و سیگنال دهی مولکولی مربوطه و تغییرات مورفولوژیک را بررسی می‌کنند . "

منبع سایت علم روز