سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

محققان برای تهیه این اطلس هیپوکامپ از تصاویر mri از یک نمونه از افراد سالم استفاده کردند . سپس از تخصص خود در کالبدشناسی مغز استفاده کردند تا همه زیرساختارهای تشکیل‌دهنده منطقه را علامت‌گذاری کنند و مدلی از یک هیپوکامپ متوسط و سالم ارائه دهند . نتیجه نهایی مشابه دیدگاه گوگل از این بخش خاص از مغز است . با استفاده از این ابزار , محققان قادر به ارزیابی آسیب‌شناسی بیماران خود از طریق مقایسه داده‌های خود با اطلس خواهند بود و به وضوح قادر به مکان‌یابی مناطق نیازمند مداخله جراحی می‌باشند .

ابزاری برای متخصصان بیماری‌های مغز در تمام سطوح

هدف اولیه ما صرع بود . ما می‌خواستیم زیرساختارهای مختلف در هیپوکامپ را شناسایی و شناسایی کنیم تا ما را قادر سازد تا در تشخیص ما دقیق‌تر باشیم و منطقه متاثر را برای درمان‌های بهتر مشخص کنیم . " " با این مجموعه داده جدید که از طریق علوم آزاد موجود است , ما فقط تصاویر mri را به اشتراک می‌گذاریم , ما همچنین دانش آناتومیکی را منتقل می‌کنیم و یک نقشه آماری فراهم می‌کنیم که می‌تواند توسط محققان و متخصصان بالینی سطوح مختلف مهارت در هر نقطه دنیا مورد استفاده قرار گیرد . "

این ابزارها پیامدهای درمانی امیدبخشی برای صرع و سایر اختلالات عصبی و روان‌پزشکی مانند آلزایمر , اسکیزوفرنی و افسردگی دارند . اطلس , محققان را با روشی غیر تهاجمی برای ارزیابی تاثیر درمان در این ناحیه از مغز فراهم می‌کند و در نتیجه درمان‌های بهتری برای بهبود کیفیت زندگی بیماران خود ایجاد می‌کند .

این کار توسط موسسه تحقیقات بهداشت کانادایی انجام شد .

دارو می‌تواند صرع مقاوم را سرکوب کند

منبع :

بیمارستان کودکان سیاتل

خلاصه :

دانشمندان راهی برای سرکوب سریع صرع در مدل‌های موشی با دستکاری یک مسیر ژنتیکی شناخته‌شده با استفاده از یک داروی سرطان برای درمان سرطان مغز و سینه یافته‌اند .

دانشمندان موسسه تحقیقات کودکان سیاتل راهی برای سرکوب صرعی در مدل‌های موشی با دستکاری یک مسیر ژنتیکی شناخته‌شده با استفاده از یک داروی سرطان برای درمان سرطان مغز و سینه یافته‌اند .

این یافته‌ها , یک گروه جدید از داروها را برای درمان صرع مقاوم باز می‌کند , شکل شدیدی از صرع که به دارو پاسخ نمی‌دهد . در مورد کودکانی که مبتلا به صرع هستند در ایالات‌متحده مبتلا به صرع هستند .

کاتلین کاتلین کاتلین , محقق مرکز تحقیقات و تحقیقات مغز یکپارچه موسسه , می‌گوید : " صرع مقاوم ویرانگر است , زیرا هیچ راهی برای کنترل تشنج در آن بیماران وجود ندارد و برخی از آن‌ها تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند تا بافت مغز که باعث صرع می‌شود را حذف کند . " ما توانستیم با استفاده از داروهایی که مسیر ژنتیکی مرتبط با صرع مقاوم را هدف قرار می‌دهند , تشنج را در مدل‌های موشی متوقف کنیم . "

محققان کودکان سیاتل که کشف کردند صرع مقاوم می‌تواند ناشی از جهش در یک ژن خاص باشد , به کار گرفته شده‌است . در سلول‌های طبیعی انسان , این ژن به شدت تنظیم می‌شود و برای سیگنالینگ , تکثیر , رشد و بقا اهمیت دارد . این بیماری می‌تواند منجر به سرطان و دیگر بیماری‌هایی مانند صرع مقاوم شود .

جهش در این ژن باعث بروز ناهنجاری‌های مادرزادی و برخی انواع صرع مقاوم در کودکان می‌شود . این آزمایشگاه مدل‌های موشی را با همان جهش‌های تکراری برای بیان اختلالات مغزی و صرع مقاوم در انسان پرورش داد . سپس از یک دارو برای توقف موفقیت‌آمیز صرع در مدل‌های موشی استفاده شد . این دارو با کاهش فعالیت این ژن فعالیت می‌کند .

منبع سایت علم روز