سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

این استاد توضیح می‌دهد : " با تقریب خاصی از مغز ما در دو حالت وجود دارد : خوابیدن و برانگیختگی و این که بین آن‌ها به طور کامل هماهنگ است ، به طور مثال در طول خواب عمیق ، مغز می‌تواند چندین بار در یک وضعیت " خواب " در کودکان تغییر کند و بالعکس ، هنگامی که مغز تحریک می‌شود ، اقدامات بازدارنده انجام می‌دهد . علاوه بر آن ، در مغز بزرگسالان کشش از مهار به تحریک تحت مقادیر زیادی از آسیب‌ها : صرع ، شرایط post - ischemic ، صدمات مغزی و درد ناشی از این صدمات بوجود می‌آید.

با این که GABA می‌تواند در حالت استراحت و با ظهور ناگهانی جمعیت ، در اوج رشد جمعیت hyperpolarizing می‌شود . این تغییرات در مراحل اولیه رشد مغز در بزرگسالان تاثیر زیادی بر عملکرد شبکه‌های عصبی دارند که اساس برای تخلیه صرع را تشکیل می‌دهند . از دست دادن بازدارنده و به دست آوردن یک اقدام excitatory توسط GABA می‌تواند یکی از دلایل این بیماری باشد .

محققان دانشگاه قازان آزمایش‌ها خود را بر روی هیپوکامپ موش‌های نوزادی و موش‌ها ، که کاملا ً شبیه به یکی از جنین انسان در نیمه دوم دوره بارداری است ، انجام دادند . در نتیجه امکان شناسایی دقیق of برای جنین و رشد مغز آن امکان پذیر خواهد بود . کاربرد بالقوه نتایج به‌دست‌آمده ، یافتن جایگاه خود در برخورد با عملکرد نادرست مغز مانند صرع ، شرایط پس ischemic ، و صدمات مغزی است .

عوامل دیورتیک ها، فعالیت antiepileptic مثبت را نشان می‌دهند ، در حالی که عملکرد GABA را عادی می‌کنند و از تحریک pathologic در مدل‌های حیوانی اجتناب می‌کنند . در عین حال ، آن تلاش‌ها برای استفاده دیورتیک ها در درمان صرع در نوزادان موفق نبودند ، چون منجر به اختلال شنوایی در کودکان شدند . هنگامی که یک زن باردار چنین محصولاتی را مصرف می‌کند ، تولید ادرار را افزایش می‌دهد در حالی که در جنین نه تنها اثرات urinative و antiepileptic بلکه ناتوانی تمام عمر برای شنیدن آن نیز وجود دارد . محققان در مورد اثرات فاجعه‌بار جنین در زمانی که ماده در طول توسعه سیستم عصبی در حال پیشرفت عمل می‌کند ، نگران هستند .

استفاده از تکنیک تصویربرداری مغزی در پیش از این شناسایی نشده بود .

مبدا :

موسسه ملی تصویر برداری پزشکی و bioengineering

خلاصه :

محققان یک تکنیک تصویربرداری مغزی برای بیمارانی ایجاد کرده‌اند که epilepsy به درمان اعتیاد واکنش نمی‌دهد و برای جراحی‌های ترمیمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند . تکنیک تصویرسازی ، که به عنوان انتقال اشباع شیمیایی گلوتامات مشهور است ( GluCEST ) ، تغییرات در سطوح گلوتامات در ساختارهای مغزی رخ می‌دهد که مکان of را تشخیص می‌دهند که با MRI معمولی شناسایی نمی‌شوند .

افراد مبتلا به صرع ، صرع کنترل‌نشده تجربه می‌کنند که می‌تواند کیفیت زندگی را مختل کند و باعث ننگ اجتماعی شود که منجر به انزوای اجتماعی می‌شود . وضعیت عصبی می‌تواند برخی فعالیت‌ها را محدود کند که اغلب افراد به عنوان یک وسیله عمل می‌کنند ، مانند حفظ کار یا کار کردن یک وسیله نقلیه . محققان دانشگاه پنسیلوانیا و موسسه ملی تصویربرداری پزشکی و bioengineering ( NIBIB ) یک تکنیک تصویربرداری مغزی غیر تهاجمی را برای کلاسی از بیمارانی تدوین کرده‌اند که علایم epilepsy به درمان اعتیاد واکنش نشان نمی‌دهند و در غیر این صورت نامزدهای ضعیفی برای جراحی‌های ترمیمی مورد نظر خواهند بود .

صرع در حدود 65 میلیون نفر در سراسر جهان دارد . داروهای کنترل صرع تقریبا ً در حدود یک سوم از این بیماران بی‌اثر هستند . متناوبا ، پزشکان می‌توانند عمل جراحی را انجام دهند تا منبع the را که اغلب به عنوان ضایعه و یا زخم در مغز جای می‌گیرند ، از بین ببرند . روش‌های تصویربرداری سنتی ، مانند تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( ام - MRI ) و پرتونگاری انتشار پوزیترون به جراحان کمک می‌کند تا آسیب‌های مغزی را شناسایی و حذف کنند. با این حال تقریبا ً یک سوم آن‌ها مبتلا به صرع مقاوم در برابر دارو ، آسیب‌هایی ندارند که تصویربرداری مغزی معمولی بتواند آن را شناسایی کند .

منبع سایت علم روز