سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

در حال حاضر، محققان یک تکنیک تصویربرداری تخصصی جدید را گزارش می‌دهند که می‌تواند محل seizures را که با MRI یا PET مرسوم ردیابی نمی‌شوند ، ردیابی کند .

تکنیک تصویرسازی ، که به عنوان انتقال اشباع شیمیایی گلوتامات شناخته می‌شود ، در آزمایشگاه مولف ارشد Ravinder ردی ، Ph.D. ، استاد رادیولوژی و Imaging نوری ، توسعه یافت . این اثر در ماه اکتبر در مجله علمی Translational گزارش شده‌است .

ریچارد Conroy ، مدیر بخش NIBIB علوم کاربردی و فن‌آوری کاربردی ، توضیح می‌دهد : " این روش غیر تهاجمی ، الگوهای متمایزی را در ساختارهای مغزی که می‌تواند نشان‌دهنده اختلالات عصبی باشد ، دنبال می‌کند ، زیرا این یک آمینو اسید کلیدی دخیل در انتقال سیگنال‌ها بین نورون‌ها است و آن را یک نشانگر بالقوه برای شناسایی منطقه مغز است که در آن شلیک غیرطبیعی نورون‌ها می‌تواند باعث حملات صرعی شود ."

در حالت عادی ، گلوتامات به عنوان یک سیگنال excitatory عمل می‌کند که پیام‌ها را از طریق مغز پخش می‌کنند و سپس به سرعت از بین می‌روند . در مطالعات قبلی ، محققان نشان دادند که گلوتامات در حیوانات و انسان‌ها مبتلا به صرع ، منجر به ساخت گلوتامات می‌شود که منجر به overstimulation و ظهور ناگهانی صرع می‌شود .

این تکنیک متخصص MRI وابسته به خواص شیمیایی منحصر به فرد گلوتامات است که اجازه می‌دهد مولکول‌های آب اطراف ماده شیمیایی در رزولوشن بسیار بالا مجسم شوند . افزایش سیگنال از مولکول‌های آب اطراف ، سطح افزایش سطح گلوتامات را نشان می‌دهد .

محققان مطالعه کردند که چگونه تصویر برداری در هیپوکامپ در هیپوکامپ ، تشخیص داده شد . هیپوکامپ یک ناحیه دو جانبه مغز است که در هدایت فضایی و تبدیل افکار کوتاه‌مدت به حافظه بلند مدت دست دارد . Seizures اغلب در بخش‌های موقتی مغز ایجاد می‌شوند که نیمه راست و چپ هیپوکامپ را شامل می‌شوند .

در چهار بیمار مبتلا به صرع در برابر دارو ، تصویربرداری GluCEST محققان را قادر ساخت تا سطوح بالاتری از گلوتامات را در پهلوی هیپوکامپ ، جایی که حملات صرعی از آن نشات می‌گرفت ، تشخیص دهند . محققان نتایج with را تایید کردند ، که در آن طرف مغز امواج بی‌قاعده را به عنوان یک حمله مشخص می‌کند . در 11 فرد سالم آزمون شده برای مقایسه ، سیگنال GluCEST برای گلوتامات ، معادل یا نرمال ، در هر دو طرف هیپوکامپ بود .

دکتر کاترین دیویس ، استادیار عصب‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در دانشگاه پنسیلوانیا و نویسنده این مطالعه می‌گوید : " نشان دادن این تظاهرات می‌تواند نقاط داغ گلوتامات افزایش یابد ، گامی امیدبخش در جهت بهبود درمان است " .

محققان خوشبین هستند که تکنیک تصویربرداری GluCEST امکان ابتلا به درمان‌های پیشرفته صرع را فراهم می‌آورد که می‌تواند شامل جراحی یا درمان ablation لیزری باشد . تحریک الکتریکی - - تحریک الکتریکی مشابه درمان بیماران با بیماری Parkinson"s - ممکن است بتواند تحریک غیر عادی را که حرکات نامنظم و seizures را تولید می‌کند ، کاهش دهد .

این تحقیق توسط موسسه ملی بهداشت از طریق کمک مالی و کمک موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته قلبی حمایت شد . بودجه اضافی توسط یک جایزه آزمایشی مک کیب و یک دانشگاه پنسیلوانیا برای محاسبات پزشکی Image و جایزه دانه Analytics تامین شد .

منبع سایت علم روز