سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

روش پرواز شعاعی از نور است

مبدا :

دانشگاه منچستر

خلاصه :

یک رویکرد تحقیق جدید انقلابی برای اولین بار نشان داد که صرع می‌تواند قابل پیش‌گیری باشد . دانشمندان می‌گویند که با این وجود ، این تکنیک بیش از سه سال است که مورد آزمایش قرار گرفته و آزمایش شده‌است ، برای افرادی مفید نخواهد بود که قبلا ً صرع داشته باشند .

پروفسور ریچارد Baines و دکتر کارلو Giachello از یک مگس میوه کاملا ً تغییر یافته استفاده کردند تا نشان دهند که وقتی فعالیت سیستم عصبی با نور زرد درخشان از طریق جنین خود سرکوب می‌شود ، وقتی بزرگ‌تر می‌شود ، به رشد علائم بیماری ادامه نخواهد داد .

اگرچه این روش تنها در مورد مگس‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است ، اما تیم بر این باور است که تحقیقات انجام‌شده توسط شورای تحقیقات پزشکی برای اولین بار ثابت می‌کند که اگر درمان به اندازه کافی زود درمان شود ، توسعه صرع می‌تواند در مسیر خود متوقف شود .

با این حال ، این تکنیک در طول سه سال توسعه‌یافته و مورد آزمایش قرار گرفت و در زیست‌شناسی جاری منتشر شد ، به افرادی که مبتلا به صرع هستند نخواهد شد .

پروفسور Baines گفت : " ما از این کشف هیجان‌زده هستیم که به اعتقاد ما اثبات اصل و یک نقطه عطف در روشی است که ما صرع را درک می‌کنیم - اگرچه به وضوح تحقیقات بیشتری در پستانداران نیاز است .

اما اگر این یافته‌ها به نتیجه‌گیری منطقی خود برده شوند ، آنگاه ممکن است احتمال اینکه قادر به درمان افراد در مراحل اولیه کافی باشند را پیش‌بینی کنیم تا بتوانند علایم بیماری صرع را توسعه دهند .

" به هر حال ، شگفت‌انگیز است ، اگر چه ممکن است به نظر برسد، زیست‌شناسی زیرین سیستم عصبی مرکزی همان طور که در پرواز است ، در انسان‌ها یک‌سان است ."

افرادی که از صرع رنج می‌برند ، به دلیل وجود یک جهش ژنی ، یک دوره را در توسعه disease"s که فرآیند epileptogenic نامیده می‌شود تجربه می‌کنند ، فرآیندی که در آن یک مغز عادی صرع را توسعه می‌دهد .

دانشمندان پیش از این کشف کرده‌اند که شروع درمان با مواد مخدر antiepileptic در طول فرآیند epileptogenic ، شروع اجتناب‌ناپذیر حملات را به تاخیر می‌اندازد .

با این حال ، این روش جدید که در طول رشد جنینی شروع به درمان می‌کند و از نور برای دستکاری فعالیت سیستم عصبی به جای مواد مخدر استفاده می‌کند ، به نظر می‌رسد که برای همیشه از حمله جلوگیری می‌کند .

مگس‌ها seizures خود به خودی خود مانند انسان‌ها نیستند - - با این حال ، طبق گفته تیم ، هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این اثر متفاوت خواهد بود .

این روش یک ژن به نام halorhodopsin را بیان می‌کند که یک ابزار " optogenetic " است که به نور زرد اجازه می‌دهد تا سلول‌های موجود در بافت زنده را کنترل کند ، از قبیل نورون‌ها که از نظر ژنتیکی سازگار شده‌اند .

دکتر Giachello افزود : " با استفاده از این ابزار optogenetic ، متوجه شدیم که اگر از فعالیت سیستم عصبی در زمانی که جنین مگس بین 80 تا 90 درصد کاملا ً توسعه‌یافته است جلوگیری کنیم ، تصرف به طور کامل متوقف می‌شود .

" optogenetics توسعه اخیر در زیست‌شناسی است که باعث ایجاد کمی هیجان شده‌است ، نه تنها در درمان صرع و دیگر بیماری‌های دیگر ."

دانشمندان بسیاری از ژن‌ها را شناسایی کرده‌اند که انسان را مستعد حمله صرع می‌سازد . شناسایی این ژن‌ها ، ممکن است قبل از اینکه شروع شود ، برای این بیماری وجود داشته باشد و ، همانطور که این تحقیقات جدید نشان می‌دهد ، ممکن است برای جلوگیری از آن دخالت کند .

محققان یک سوییچ صرع را کشف کردند

رویکرد جدیدی که برای حل یک راز قدیمی بکار می‌رفت

مبدا :

دانشگاه بن

خلاصه :

دانشمندان یک آبشار سیگنال مرکزی در ارتباط با حملات صرعی کشف کرده‌اند . اگر محققان یک کلید مرکزی را در موش‌های مبتلا به صرع مسدود می‌کردند ، فرکانس و شدت حملات کاهش‌یافته بود. با استفاده از یک تکنولوژی جدید امکان مشاهده فرایندهای پیش از وقوع حملات صرعی در حیوانات زنده وجود داشت .

منبع سایت علم روز