سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

دانشمندان دانشگاه بن و دانشگاه عبری اورشلیم ( اسرائیل ) یک آبشار سیگنال مرکزی در ارتباط با حملات صرعی کشف کرده‌اند . اگر محققان یک کلید مرکزی را در موش‌های مبتلا به صرع مسدود می‌کردند ، فرکانس و شدت حملات کاهش‌یافته بود. با استفاده از یک تکنولوژی جدید امکان مشاهده فرایندهای پیش از وقوع حملات صرعی در حیوانات زنده وجود داشت . این نتایج در حال حاضر در نشریه " ارتباطات طبیعت " منتشر می‌شوند .

تقریبا ً یک نفر از هر 20 نفر در طول زندگی او دچار حمله‌ای صرع می‌شود که در طی آن سلول‌های عصبی از ریتم عادی خود خارج می‌شوند و در فرکانس بسیار سریع آتش می‌گیرند . این منجر به تشنج می‌شود . چنین تخلیه همزمان در مغز اغلب در لوب گیجگاهی رخ می‌دهد . این اختلال اغلب بعد از یک تاخیر پس از آسیب گذرا مغز رشد می‌کند - - برای مثال به خاطر آسیب و یا التهاب . به اصطلاح ، کانال‌های یونی در انتقال سیگنال‌ها در مغز دخیل هستند ؛ این کانال‌ها شبیه به دربان عمل می‌کنند تا ورودی یون‌های کلسیم را در سلول‌های عصبی تنظیم کنند .

" همچنین به مدت زیادی شناخته شده‌است که پس از دچار شدن شدید مغزی شدید و پیش از حمله به خودی خود ، غلظت یون‌های روی آزاد در هیپوکامپ افزایش یافت . اما علم در مورد اهمیت این پدیده گیج شده‌است . بکر از موسسه of دانشگاه بن . هیپوکامپ ، که در لوب گیجگاهی واقع شده‌است ، یک ایستگاه سوئیچینگ مرکزی در مغز است .

MTF1 مثل یک کلید در مغز عمل می‌کنند

تیمی از پروفسور بکر ، همراه با دانشمندان بخش‌های of تجربی و Neuroradiology دانشگاه بن و همچنین از دانشگاه عبری اورشلیم ( اسرائیل ) ، هم اکنون یک مسیر سیگنال دهی کشف کرده‌اند که در آغاز یک اختلال حمله دخیل است . اگر تعداد یون‌های روی پس از آسیب شدید مغز افزایش یابد ، این یون‌ها در اعداد بزرگ‌تر روی یک سوییچ قرار می‌گیرند که فاکتور نسخه‌برداری با فلز نامیده می‌شود 1 ( MTF1 ) . این امر منجر به افزایش زیادی در مقدار یک کانال یون کلسیم ویژه در سلول‌های عصبی و کلی می‌شود که این امر به طور قابل‌توجهی خطر حملات صرعی را افزایش می‌دهد .

دکتر کارن M.J. ، نویسنده پیشرو که در حال انجام تحقیقات در این تیم با پروفسور بکر است ، می‌گوید : " با استفاده از یک روش ژنتیکی ، the در موش‌های مبتلا به صرع ، نقش اصلی را در این رابطه ایفا می‌کند ."

تکنولوژی جدید مشاهدات مغز زنده را ممکن می‌سازد

دانشمندان از یک روش جدید در طول امتحانات خود استفاده کردند . محققان با کمک ویروس‌ها ، مولکول‌های fluorescing را در مغز موش‌ها ایجاد کردند و این مولکول‌ها همیشه زمانی که تولید کانال ویژه یون کلسیم فعال شده بود، می‌درخشیدند . پرتوه‌ای نور که از مولکول‌های فلورسنس ناشی می‌شود را می‌توان از طریق بالای جمجمه mice"s اندازه‌گیری کرد . این امر امکان بررسی فرآیندهایی را فراهم می‌کند که در طول توسعه صرع در یک حیوان زنده رخ می‌دهند .

پروفسور ( Dr. Schoch) ، زیست‌شناس مولکولی ، از دپارتمان of در دانشگاه بن می‌گوید : " اگر مولکول‌های فلورسنس بدرخشد ، این نشان می‌دهد که موش در حال توسعه حملات صرعی است . " پژوهشگران همچنین پتانسیل احتمالی در این فن‌آوری جدید برای رویکردهای تشخیص جدید در انسان‌ها را می‌بینند .

منبع سایت علم روز