سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

امید برای گزینه‌های جدید برای تشخیص و درمان

دانشمندان امیدوارند که گزینه‌های جدید درمان برای بیماران صرعی به عنوان نتیجه‌ای از کشف آن‌ها باز گردند . در حدود یک سوم بیماران مبتلا به صرع لوب گیجگاهی به داروها پاسخ نمی‌دهند . بنابراین ، تحقیقات ما به طور فزاینده‌ای بر گزینه‌های درمانی جدیدی تمرکز می‌کند که دارای اثرات جانبی کمی هستند . اگر یون‌های روی و یا عامل رونویسی به طور خاص در مغز مهار شوند ، امکان پذیر است که توسعه یک اختلال seizure جلوگیری شود " .

محققان ژن را شناسایی می‌کنند که خطر مرگ ناگهانی در بیماران مبتلا به صرع خفیف را افزایش می‌دهد .

مبدا :

شبکه بهداشت دانشگاه ( uhn )

خلاصه :

جهش ژنی که خطر مرگ ناگهانی غیرمنتظره در بیماران مبتلا به صرع ( SUDEP ) را در بیماران با شکل‌های ملایم این بیماری افزایش می‌دهد توسط گروهی از پژوهشگران کشف شده‌است .

محققان در برنامه صرع عصبی ژنتیکی مرکز علوم عصبی مغز ، جهش ژنی را کشف کرده‌اند که خطر مرگ ناگهانی غیرمنتظره در بیماران مبتلا به صرع ( SUDEP ) را در بیماران با اشکال ملایم این بیماری افزایش می‌دهد .

این مطالعه با عنوان " دو مرگ ناگهانی ناگهانی غیرمنتظره در یک خانواده با جهش ژنتیکی " و منتشر شده در مجله عصب‌شناسی مجله : ژنتیک ، یک خانواده چهار نسل را مطالعه کرد که در آن 9 نفر مبتلا به صرع در اثر جهش ژنی DEPDC5 بودند . علی‌رغم این نوع صرع که به عنوان نوع خفیف طبقه‌بندی شد ، دو نفر از اعضای خانواده از SUDEP دور شدند - - یک یافته آماری قابل‌توجه برای این نوع نمونه کوچک .

دکتر دانیل Andrade ، متخصص اعصاب و اعصاب خرد شده تحقیقات ژنتیک ژنتیک که محقق اصلی این گزارش بود ، می‌گوید : " این یافته بسیار مهم است زیرا SUDEP در بیماران دارای اشکال بسیار شدیدی از صرع هستند که تقریبا ً هر روز در آنجا ضبط می‌شوند ."

" اکنون که شواهدی در دست داریم که ژن خاصی خطر ابتلا به صرع را در بیماران مبتلا به صرع خفیف افزایش می‌دهد ، ما نه تنها می‌توانیم آن‌ها را برای این جهش نمایش دهیم ، بلکه به ما کمک می‌کند تا به بیماران خود در مورد ریسک آن‌ها توصیه کنیم ."

SUDEP زمانی رخ می‌دهد که فرد مبتلا به صرع ، که در غیر این صورت به طور غیر منتظره‌ای بدون دلیل ظاهری ، می‌میرد . تخمین زده می‌شود که در 1000 بیمار مبتلا به صرع در هر سال از SUDEP نفر می‌میرند .

برخلاف افراد مبتلا به اشکال شدید این بیماری ، بیماران مبتلا به صرع خفیف قادر به زندگی نسبتا ً عادی هستند در حالی که کنترل گاه خود را با دارو اداره می‌کنند . با این حال ، تمام داروهای تسخیر شده دارای عوارض جانبی قوی هستند و برخی از بیمارانی که احساس می‌کنند seizures به خوبی کنترل شده‌اند ، گاهی اوقات از مصرف داروهای خود برای اجتناب از عوارض جانبی خودداری می‌کنند .

دکتر Andrade توضیح می‌دهد : " این مدرک جدید ژن DEPDC5 به این معنی است که ممکن است بیماران بیشتری نسبت به ما داشته باشند که در معرض خطر of قرار دارند .

ژن DEPDC5 اولین بار در سال 2013 شناسایی شد و پیدا شد که در بسیاری از انواع مختلف صرع درگیر است در نتیجه درک محققان از این بیماری را گسترش می‌دهد .

تحقیقات بیشتری برای تعیین درصد دقیق ریسک of مورد نیاز است که می ‌توان آن را به ژن DEPDC5 و نیز درک چگونگی القا ژن SUDEP نسبت داد .

دانشمندان داروی صرع بالقوه را یافتند

مولکول جدید از صرع لوب گیجگاهی در موش‌ها جلوگیری می‌کند

مبدا :

دانشگاه دوک

خلاصه :

یک گروه جدید از داروها در مطالعات موش‌ها کشف شده‌است که ممکن است از توسعه صرع لوب گیجگاهی ، یکی از رایج‌ترین و devastating اشکال صرع باشد .

منبع سایت علم روز