سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی با قدرت تفکیک بسیار بالا که پیش از این در دسترس نبود , برای اندازه‌گیری میزان گلوتامات در نواحی مختلف مغز از جمله نواحی ca1 , دو سازه در ناحیه چپ و راست و ناوبری فضایی و شایع‌ترین ناحیه شروع حمله در بیماران صرعی بزرگ‌سال بود .

این مطالعه چهار بیمار مبتلا به صرع مقاوم به دارو را مورد بررسی قرار داد . در هر چهار بیمار , غلظت گلوتامات در یکی از هیپوکمپ ها بیشتر بوده و روش‌های تاییدی ( الکتروانسفالوگرافی و طیف رزونانس مغناطیسی ) به صورت مستقل تایید شدند که هیپوکامپ با بالا بردن گلوتامات در یک نیم‌کره به عنوان مرکز متمرکز صرعی قرار دارد . در گروه شاهد , سوژه‌های سازگار با یک سمت دیده نشد .

با توجه به نتایج اولیه , این مطالعه توانایی تشخیص سطوح نامتقارن گلوتامات در هیپوکامپ در بیماران مبتلا به صرع لب گیجگاهی فکی را نشان می‌دهد . مولفان معتقدند که این روش می‌تواند نیاز به پایش تهاجمی جمجمه را کاهش دهد که اغلب با عوارض , خطر مرگ و هزینه همراه است .

دیویس گفت : " این نمایش که می‌تواند نقاط داغ مغز کوچک در سطوح بالا گلوتامات را شناسایی کند گام نخست در تحقیقات ما است . " با پیدا کردن کانون‌های صرعی در بیماران بیشتر , این رویکرد می‌تواند پزشکان را به سمت بهترین درمان برای این بیماران هدایت کند که می‌تواند به میزان بالای اعمال جراحی موفق و بهبود نتایج جراحی یا درمان‌های دیگر در این بیماری دشوار کمک کند . "

نویسندگان دیگر پن , راوی پراکاش ردی را شامل می‌شوند . chen , p . سلام , جان آر . پولارد , تیموتی h . لوکاس , راسل تی . " " " الیوت و جان a . سلام .

این تحقیق توسط موسسه ملی تصویربرداری پزشکی و مهندسی زیستی , موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی انجام شد .

مکانیسم جدید کشف صرع در نوزادان

منبع :

ادامه جدول

خلاصه :

دانشمندان توضیح جدیدی برای صرع زود هنگام نوزاد کشف کرده‌اند . جهش در ژن کدکننده پروتئین می‌تواند موجب بروز بیماری شود که این امر موید نظریه قبلی است .

دانشمندان علوم پزشکی و بیمارستانی در سوید در حال کشف توضیح جدیدی برای صرع شدید نوزادان هستند . جهش در ژن کدکننده پروتئین می‌تواند موجب بروز بیماری شود که این امر موید نظریه قبلی است . یافته‌ها در مجله ارتباطات طبیعت منتشر شده‌است .

از طریق بررسی‌های ژنتیکی در مقیاس بزرگ یک خانواده با دو فرزند آسیب‌دیده در استکهلم , جهش در ژن کدکننده پروتئین انتقال‌دهنده گزارش شد . در هم‌کاری با دانشمندان در دانشگاه لندن , یک خانواده دیگر با کودکان حامل جهش در یک ژن بیشتر شناسایی شدند . دو نفر از کودکان در هر خانواده علایم مشابهی را نشان دادند که می‌تواند به یک نوع شدید از صرع در نوزادان مبتلا شود .

صرع به شکل‌های مختلفی رخ می‌دهد . آنا آنا , یک پزشک ارشد در بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی و جراحی در بیمارستان لیدی ریدینگ , می‌گوید : " در گذشته , مانند کاهش شدید پروتیین پس از آسیب مغزی مشاهده شده‌است , اما شواهد قاطعی برای مکانیسم این بیماری وجود ندارد . "

منبع سایت علم روز