سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

از طریق کشف ما توانستیم ثابت کنیم که عملکرد ناقص پروتئین KCC2 موجب صرع می‌شود و بنابراین عدم تعادل در سیستم تنظیم یون کلراید می‌تواند دلیل این بیماری باشد . گام بعدی بررسی این است که این عدم تعادل در انواع متداول صرع رخ می‌دهد .

KCC2 یک کانال کلراید به طور خاص در مغز تشکیل می‌دهد و قبلا ً نشان‌داده شده‌است که نقش عمده‌ای در مهار سیناپسی با حفظ غلظت کم یون‌های کلراید در نورون‌ها دارد . به طور معمول مقدار of در مدت کوتاهی پس از تولد افزایش می‌یابد و باعث می‌شود substance باعث تحریک GABA از تحریک شدن به بازدارنده بودن شود .

دکتر Wedell می‌گوید : " جهش در کدگذاری ژن باعث جلوگیری از این تغییر می‌شود که باعث می‌شود GABA می‌تواند سیگنال‌های مغزی را مهار کند .

دانشمندان با انجام بررسی‌های مفصل از سلول‌هایی که هم حالت نرمال و هم تغییر یافته of را بیان می‌کنند، دانشمندان نشان دادند که جهش‌های شناسایی‌شده منجر به برهم زدن مقررات یونی کلراید و عدم تعادل در این سیستم منجر به صرع شدید نوزاد ، یک بیماری بالقوه قابل‌درمان می‌شود .

دکتر Wedell می‌گوید : " آزمایش‌ها بالینی با دارویی در جریان هستند که اگر موفق شوند ، جبران اختلال را جبران کرده و بیماری را در کودکان کوچک مبتلا به صرع بهبود بخشند .

آیا موسیقی می‌تواند به افراد مبتلا به صرع کمک کند ؟

مبدا :

انجمن روانشناسی آمریکا ( APA )

خلاصه :

براساس تحقیقات جدید ، به نظر می‌رسد که مغز افراد مبتلا به صرع در واکنش به موسیقی متفاوت از مغزهای کسانی که اختلال ندارند ، واکنش نشان می‌دهند و این یافته ممکن است منجر به درمان‌های جدید برای جلوگیری از حمله شود.

به نظر می‌رسد که مغز افراد مبتلا به صرع در واکنش به موسیقی متفاوت از مغز کسانی ظاهر می‌شود که اختلال ندارند ، و این یافته ممکن است منجر به درمان‌های جدید برای جلوگیری از مصادره شود .

کریستین Charyton ، دانشیار یار و استاد عصب‌شناسی در مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو که این تحقیقات را ارائه کرد ، گفت : " ما معتقدیم که این موسیقی می‌تواند به طور بالقوه برای کمک به افراد مبتلا به صرع مورد استفاده قرار گیرد ."

حدود 80 درصد از موارد صرع لوب گیجگاهی است که در آن صرع لوب گیجگاهی می‌تواند در لوب گیجگاهی مغز حاصل شود . موسیقی در قشر شنیداری در همین ناحیه مغز پردازش می‌شود و به همین دلیل است که Charyton قصد مطالعه اثر موسیقی بر روی مغز افراد مبتلا به صرع را دارد .

Charyton و همکارانش توانایی‌های پردازش موسیقی مغزی افراد مبتلا و بدون صرع را با استفاده از an ، که در آن الکترودها به پوست سر متصل می‌شوند تا الگوهای brainwave را شناسایی و ثبت کنند ، مقایسه کردند . آن‌ها اطلاعاتی را از 21 بیمار جمع‌آوری کردند که در واحد نظارت بر صرع در مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو بین سپتامبر 2012 تا مه 2014 حضور داشتند .

محققان الگوهای brainwave را ثبت کردند در حالی که بیماران به 10 دقیقه سکوت گوش دادند ، و پس از آن either Mozart"s در دی Major ، جنبش andante 2 ( K448 ) یا جان Coltrane"s از چیزهای مورد علاقه من ، یک دوره 10 دقیقه‌ای سکوت ، دیگری از دو قطعه موسیقی و در نهایت یک دوره 10 دقیقه‌ای سکوت را ثبت کردند . ترتیب موسیقی تصادفی بود ، به این معنی که برخی از شرکت کنندگان ابتدا به Mozart گوش دادند و دیگر شرکت کنندگان به Coltrane اول گوش دادند .

محققان در هنگام گوش دادن به موسیقی سطوح بالایی از فعالیت brainwave را در شرکت کنندگان یافتند . به گفته Charyton ، فعالیت brainwave در افراد مبتلا به صرع تمایل به هماهنگی بیشتر با موسیقی ، به ویژه در لوب گیجگاهی ، نسبت به افراد مبتلا به صرع داشت .

منبع سایت علم روز