سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

فعالیت خلاف انتظار کاملا ً غیرمنتظره بود . این دو نسخه از این کیناز را می‌توان به نوع " دکتر " - - - - و ناوشکن " آقای هاید " تشبیه کرد . " در حالی که در بسیاری از موارد , ژن مشابه می‌تواند برای پروتئین‌های مختلف کد شود , چنین تفاوت شدیدی در عملکرد نادر است . "

" سازوکارهای ساعت شبانه‌روزی را می‌توان در باکتری‌ها , حشرات , گیاهان و مهره‌داران یافت . با درک این مکانیسم‌های اساسی به ما این امکان را می‌دهد تا رابطه مان را با محیط ریتمیک درک کنیم . " یافته‌های ما نشان می‌دهد که ساعت شبانه‌روزی می‌تواند بین این کینازها تنظیم شود و اهداف جدیدی را برای درمان اختلالات شبانه‌روزی فراهم می‌کند . "

زندگی در مناطقی با آفتاب کم‌تر ممکن است خطر ocd را افزایش دهد

منبع :

دانشگاه آزاد

خلاصه :

براساس تحقیقات جدید , در عرض‌های جغرافیایی بالاتر , جایی که نور خورشید کم‌تر است , می‌تواند منجر به شیوع بالای اختلال وسواسی جبری شود .

طبق تحقیقات جدید دانشگاه دولتی نیویورک , زندگی در عرض‌های بالاتر , جایی که نور خورشید کم‌تر است , می‌تواند منجر به شیوع بالای اختلال وسواسی جبری شود .

این پروژه بسیار هیجان‌انگیز است زیرا آن‌ها شواهد دیگری را برای روش جدیدی برای تفکر در مورد ocd ارائه می‌دهند . " " به طور خاص , آن‌ها نشان می‌دهند که زندگی در نواحی با نور خورشید بیشتر به میزان پایین ocd مرتبط است . "

برای گردآوری داده‌ها , کول‌ها و تیم تحقیقاتی او از طریق مقالات زیادی خوانده شده‌اند که نرخ شیوع ocd را در مکان‌های خاص بررسی کرده و سپس عرض‌های جغرافیایی هر محل را ثبت کرده‌اند .

افراد مبتلا به ocd معمولا ً تا دیر هنگام قادر به خوابیدن نیستند . اغلب اوقات , آن‌ها برای جبران این خواب از دست رفته در دیر وقت می‌خوابند , بنابراین الگوی خواب تاخیری تاخیری اتخاذ می‌کنند که ممکن است اثرات نامطلوب بر روی علایم آن‌ها داشته باشد .

کول‌ها گفت : " این الگوی خواب - بیداری ممکن است مواجهه با نور صبحگاهی را کاهش دهد, در نتیجه به طور بالقوه به انحراف بین زیست‌شناسی داخلی ما و چرخه نور خارجی کمک می‌کند . " افرادی که در نواحی با نور خورشید کم‌تر زندگی می‌کنند ممکن است فرصت‌های کمتری برای همگام‌سازی ساعت شبانه‌روزی خود داشته باشند که منجر به افزایش علایم ocd می‌شود. "

این انحراف در عرض‌های جغرافیایی بالاتر شایع‌تر است - مناطقی که قرار است در معرض نور خورشید قرار گیرند - - که افرادی که در این مکان‌ها زندگی می‌کنند را افزایش و خطر ابتلا به ocd را تشدید می‌کند . این نواحی متعاقب آن میزان شیوع اختلال در طول عمر بیشتر از نواحی در عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر را نشان می‌دهند .

در حالی که به زودی برای اجرای هر برنامه درمانی خاص براساس این اطلاعات جدید , مطالعات آینده در زمینه آزمایش انواع روش‌های درمانی است که اختلالات خواب و ریتم شبانه‌روزی را بررسی می‌کنند .

کول‌ها گفت : " اول , ما به رابطه بین زمان‌بندی خواب و علایم ocd در طول زمان نگاه می‌کنیم تا درباره روابط علی فکر کنیم . " دوم اینکه , ما ریتم شبانه‌روزی را به طور مستقیم با اندازه‌گیری میزان ملاتونین اندازه‌گیری می‌کنیم . در نهایت , ما در حال انجام تحقیقات برای درک بهتر نحوه خوابیدن و ocd هستیم . "

علاوه بر این , تیم محققان امیدوار است که مطالعه بیشتر در مورد مواجهه با نور صبحگاهی می‌تواند به توسعه توصیه‌های درمانی جدید کمک کند که به نفع افراد مبتلا به ocd باشد .

چگونه یک اپیزود مشروب خوری بر ژن تاثیر می‌گذارد که خواب را تنظیم می‌کند

کشف ارتباط الکل با فعالیت مغز , اختلالات خواب

منبع :

دانشگاه میسوری - کلمبیا

خلاصه :

یافته‌های جدید توضیح می‌دهند که چگونه یک اپیزود از نوشیدن الکل می‌تواند ژن را تحت‌تاثیر قرار دهد که خواب را تنظیم می‌کند و منجر به اختلال خواب در موش‌ها می‌شود . این یافته ممکن است روشن کند که چگونه مشکلات خواب می‌توانند به اعتیاد به الکل در انسان‌ها کمک کنند .

منبع سایت علم روز