سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

به گفته مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها ، یکی از شش بزرگ‌سال آمریکایی در ماه جاری حداقل چهار بار در ماه می‌نوشد . مطالعات پیشین ، پرخوری را به اختلال خواب مرتبط می‌دانند . هم اکنون یافته‌های جدیدی از دانشکده پزشکی میسوری توضیح می‌دهد که چگونه یک اپیزود از نوشیدن می‌گساری می‌تواند بر ژن تاثیر بگذارد که خواب را منظم می‌کند و منجر به اختلال خواب در موش‌ها می‌شود . این یافته ممکن است روشن کند که چگونه مشکلات خواب می‌تواند به اعتیاد به الکل در انسان‌ها کمک کند .

Mahesh Thakkar ، PhD ، استاد و مدیر تحقیقات در دانشکده عصب‌شناسی دانشکده عصب‌شناسی و نویسنده این مطالعه ، گفت : " خواب یک مشکل جدی برای الکلی‌های است ، روز دوم که احساس محرومیت می‌کنید و نیاز به نوشیدن بیش از حد الکل برای خوابیدن دارید . این یک چرخه خطرناک است . چطور می‌توانیم این چرخه را متوقف کنیم و یا قبل از شروع آن از آن جلوگیری کنیم ؟ برای پاسخ به این پرسش ، ما باید مکانیسم‌های درگیر را درک کنیم ."

Thakkar با استفاده از یک مدل موشی تاثیر پرخوری را بر روی الگوهای خواب مشاهده کرد . Thakkar موش را در معرض می‌گساری در معرض پرخوری قرار دادند که در مدت چهار ساعت بعد از می‌گساری , افزایش قابل‌توجهی در خواب بعد از پرخوری و پس از آن افزایش هوشیاری و کاهش خواب در طول دوره‌های خواب بعدی یافت . Thakkar همچنین کشف کردند که موش‌های صحرایی مبتلا به پرخوری , افزایش در خواب شیمیایی , آدنوزین را در مغز را تجربه نکرده اند و نه فشار خواب را در طول محرومیت از خواب افزایش داده‌اند . تحقیقات همچنین نشان داد که مصرف الکل بر ژن تاثیر می‌گذارد که خواب را منظم می‌کند و منجر به اختلالات خواب می‌شود .

Thakkar گفت : " آنچه که ما در این تحقیق نشان دادیم این است که یک ژن خاص - - که برای homeostasis خواب بسیار مهم است - - تنها با یک جلسه نوشیدن پرخوری تغییر کرده‌است . ما فکر می‌کردیم بعد از چندین جلسه می‌گساری است , نه یکی . این به شما می‌گوید که به محض این که چهار گیلاس را مصرف کنید , می‌تواند ژن‌های شما را تغییر دهد ."

علاوه بر Thakkar , نویسندگان مطالعه شامل Pradeep K . Sahota , MD , رئیس of در دانشکده پزشکی MU ; و Rishi شارما , استادیار تحقیقات مغز در دانشکده پزشکی MU . مطالعه آن‌ها به تازگی توسط مجله of منتشر شد . تحقیقات گزارش‌شده در این نشریه توسط هری اس تایید شد . " بیمارستان سربازان قدیمی " ترومن " و " اداره امور سربازان قدیمی " ( number I01BX002661 ) , " I01BX002661 Research " ( number I01BX002661 )

در غده پینه آل , نور تازه‌ای به چشم می‌خورد .

مبدا :

دانشگاه فرایبورگ

خلاصه :

زیست شناسان یک ژن کنترل‌کننده چپ راست راست را در چرخه‌های بیداری مغز و خواب شناسایی کرده‌اند .

وقتی zebrafish فاقد پروتئین ویژه‌ای هستند , دو نیم‌کره مغز به طور متقارن رشد می‌کنند و هورمون خواب " ملاتونین " تولید نمی‌شود . این نتایج به تازگی توسط Theresa biologists Schredelseker و پروفسور دکتر ولفگانگ Driever در توسعه ژورنال منتشر شد . تحقیقات آن‌ها در مورد غده پینه آل , ارتباط ژنتیکی بین عدم تقارن چپ راست و چرخه‌های شبانه را آشکار کرده‌است .

غده پینه آل یک ساختار کوچک است که در انسان در عمق مغز قرار دارد اما در zebrafish به طور مستقیم زیر جمجمه یافت می‌شود . با این حال , عملکرد اولیه آن در ماهی و انسان‌ها حفظ می‌شود : آزادی شبانه " ملاتونین ". در حالی که غده حقوق بشر, نور روز را از چشم تشخیص می‌دهد , غده پینه آل مستقیما روشن می‌شود . با استفاده از ابزارهای ژنتیکی پیچیده , محققان zebrafish تولید کرده‌اند که دیگر نمی‌توانند پروتئین ویژه مغز ( Bsx ) را تولید کنند . در ماهی‌هایی که از این پروتئین بی‌بهره مانده‌اند, سلول‌های خورشیدی غده پینه آل به طور معمول رشد نکرده اند و نتوانستند " ملاتونین " را تولید کنند. مطالعات اولیه نشان دادند که کمبود ملاتونین در zebrafish چرخه‌های خواب - بیداری را مختل می‌کند . بنابراین , این ماهی‌ها علائمی مشابه آنچه که مردم در نتیجه شیفت شب کاری یا استفاده از تلفن هوشمند شبانه بیش از حد تجربه می‌کنند , نشان داد .

منبع سایت علم روز