سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

همه ما تجربه کرده‌ایم که خسته شویم و تازه از خواب بیدار شویم . مطالعه بین‌المللی که امروز در طبیعت منتشر شد , نور جدیدی را بر بیوشیمی نیاز در مغز ذخیره می‌کند .

طبق گفته انجمن خواب آمریکا , بیش از 400 میلیون نفر از افراد بزرگ‌سال مبتلا به بی‌خوابی مبتلا به بی‌خوابی مزمن هستند . کاهش خواب آگاهی و تصمیم‌گیری را به خطر می‌اندازد که عملکرد و بهره‌وری کار را کاهش می‌دهد در حالیکه ریسک تصادفات رانندگی و خودرو را افزایش می‌دهد . درک تنظیم‌کننده‌های خواب می‌تواند با هدایت به توسعه جدید و موثرتر برای بی‌خوابی , به نفع جامعه باشد .

تحقیقات جدید اولین مطالعه , مطالعه کمی یک فرآیند مولکولی بنیادی به نام فسفوریلاسیون در بافت نیاز خواب را گزارش می‌کند . این ویژگی مقایسه‌ای هوشمندانه از دو گروه مختلف موش خسته دارد : موش‌های معمولی محروم و موش‌های جهش‌یافته خواب‌آلود , انواعی از جهش ژنتیکی که به رغم افزایش میزان خواب , نیاز به خواب بسیار بالایی دارد .

این موش خواب‌آلود در یک مطالعه مشترک بین دو نفر از این افراد معرفی شد . موسسه مغز , جایی که مرکز علوم اعصاب , رئیس علم اعصاب , محقق موسسه پزشکی هاوارد هیوز , و هولدر د . ماسه‌های روان در علم اعصاب . او یکی از اساتید موسسه بین‌المللی پزشکی در دانشگاه تهران است . یک استاد هم‌کار در مرکز علم ژنتیک و علم اعصاب , دو نویسنده این تحقیق هستند . لیو لیو همچنین در آکادمی ملی علوم زیستی در پکن قرار ملاقات دارد .

" اگر چه خواب در همه حیوانات وجود دارد , چرا خواب نیاز است و خوابیدن چگونه تنظیم می‌شود . ما برای بررسی مولکول‌هایی که نیاز به خواب دارند ( یا فشار خواب ) را بررسی می‌کنیم . " استاد در تحقیقات پزشکی . او گفت : نیاز خواب احساس خستگی است که در ساعات بیداری ایجاد می‌شود .

این مقاله به شرح زیر است : موسسه مغز که موش خواب‌آلود را شناسایی کرد .

" هر حیوان یک نقطه مشخص از کل زمان خواب را نشان می‌دهد . در انسان‌های بالغ , این به معنای آن است که در حدود ده هزار ساعت طول بکشد . هر کسی بیش از حد دیر شده‌است و احساس نیاز به خواب از دست رفته را احساس می‌کند . او گفت : " حتی عروس‌های دریایی ساده بعد از مجبور شدن به بیدار ماندن نیاز به استراحت دارند . " وی افزود که فرض بر این است که یک ماده در طول بیداری در مغز انباشته می‌شود و در طول خواب مصرف می‌شود .

او گفت : " هدف بلند مدت در تحقیقات خواب شناسایی عوامل مولکولی واقعی یا عوامل دخیل در خواب است . " در حال حاضر اکثر داروهای خواب برگرفته از گابا هستند , یک انتقال‌دهنده عصبی بازدارنده که به راحتی مغز را خاموش می‌کند و با عوارض جانبی زیادی خواب را القا می‌کند . او افزود که درک بهتر مولکول‌های طبیعی بهتر است تا درمان‌های بهتری برای مشکلات خواب طراحی شوند .

محققان برای مطالعه مولکول‌های دخیل در خواب , یک استراتژی جدید برای مقایسه فسفریلاسیون در مغز موش‌های معمولی بدون خواب و موش‌های جهش‌یافته خواب‌آلود , ابداع کردند . فسفریلاسیون یک فرآیند برگشت‌پذیر است که با افزودن یک گروه فسفات , وظایف پروتئین‌ها را اصلاح می‌کند . محققان توضیح دادند که استراتژی جدید مقایسه دو موش - - یکی خواب‌آلود با شرایط , دیگری خواب‌آلود طبیعت - امکان محروم کردن متغیرهایی مانند استرس که ممکن است بر خواب‌آلودگی تاثیر بگذارد را ممکن ساخت .

منبع سایت علم روز