سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

محققان با استفاده از سنجش و طیف‌سنجی جرمی , پروتئین‌هایی را شناسایی کردند که در مغز موش‌های فاقد خواب و خواب‌آلوده قرار داشتند , به این معنی که پروتئین‌ها بیشتر گروه‌های فسفات را تجمع کردند . آن‌ها این پروتئین‌ها را به خواب نیاز دارند . آن‌ها دریافتند که میزان فسفریلاسیون پس از خواب با نیاز خواب و تلف شدن در طول خواب افزایش می‌یابد .

مطالعات قبلی ارتباط نزدیکی بین نیاز خواب و شکل‌پذیری سیناپسی ( تقویت و تضعیف اتصال‌های سیناپسی بین نورونی که با تفکر و یادگیری مرتبط است ) را پیشنهاد کرد . اغلب پروتئین‌ها از جمله پروتئین‌های سیناپسی , شامل بسیاری از تنظیم‌کننده‌های رشد سیناپسی هستند . "

او اضافه کرد که جستجوی متون نشان می‌دهد که جهش‌های ژن‌های چندگانه به تغییرات نیاز خواب مرتبط بوده‌اند . او گفت : " بنابراین , ما پیشنهاد می‌کنیم که تعدیل‌کننده پیوند مولکولی بین شکل‌پذیری سیناپسی و تنظیم نیاز خواب یا , در شرایط دراز , بین تفکر و خواب‌آلودگی باشد . "

به نظر می‌رسد که هدف از تعادل خواب - بیداری به حداکثر رساندن طول و کیفیت وظایف شناختی مغز است . او گفت در حالی که بیداری طولانی منجر به اختلال شناختی و خواب‌آلودگی می‌شود , خواب مغز را از طریق اثرات ترمیمی متعدد تازه می‌کند و عملکردهای شناختی را برای دوره بیداری بعد بهینه می‌کند . " او افزود , بنابراین , چرخه فسفوریلاسیون یا فسفوریلاسیون اکسیداتیو ممکن است یک راه مهم برای مغز باشد تا هر شب شروع به برگرداندن خود کند , تعادل سیناپسی و خواب را احیا کند تا تفکر شفاف را به حداکثر برساند .

خوابیدن بیش از حد ممکن است اثرات بدی بر سلامتی داشته باشد

منبع :

اروپای مرکزی

خلاصه :

براساس یک مطالعه جدید , کم‌تر از شش ساعت و بیش از ده ساعت خواب در روز با سندرم متابولیک و اجزای منفرد آن همراه است .

براساس مطالعه‌ای که در مجله دسترسی باز به بهداشت عمومی منتشر شد , بیش از شش و بیش از ده ساعت خواب در روز با سندرم متابولیک و مولفه‌های فردی آن همراه است .

محققان دانشگاه ملی پزشکی سئول دریافتند که در مقایسه با افرادی که 6 تا 7 ساعت در روز می‌خوابند , مردانی که کم‌تر از 6 ساعت می‌خوابند دچار سندرم متابولیک و دور کمر بالاتر هستند . زنانی که کم‌تر از 6 ساعت می‌خوابند نسبت به دور کمر بالاتر هستند . بیش از 10 ساعت در روز با سندرم متابولیک و افزایش سطح تری گلیسرید در مردان و با سندرم متابولیک , دور کمر بالاتر , سطوح بالاتر تری گلیسرید و قند خون و همچنین سطوح پایین کلسترول خوب ( hdl - c ) در زنان ارتباط داشت . نویسندگان این مطالعه نشان دادند که تقریبا ً 78 / 76 % مردان و 56 / 78 % زنان کم‌تر از 6 ساعت می‌خوابند , در حالی که 56 / 52 % از زنان بیش از ده ساعت می‌خوابند .

کلیر ای . کیم , نویسنده این مطالعه می‌گوید : " این بزرگ‌ترین مطالعه بررسی ارتباط زمان خواب و سندرم متابولیک و مولفه‌های آن به طور جداگانه برای مردان و زنان است . از آنجا که ما توانستیم نمونه مطالعه قبلی خود را گسترش دهیم , قادر به تشخیص ارتباط بین خواب و سندرم متابولیک بودیم که قبلا ً نادیده گرفته شده‌بودند . تفاوت جنسی بالقوه بین سندرم متابولیک و سندرم متابولیک با ارتباط بین سندرم متابولیک و خواب بلند در زنان و سندرم متابولیک و خواب کوتاه در مردان مشاهده شد . "

براساس تعاریف رایج , شرکت کنندگان در صورتی که حداقل سه مورد از موارد زیر را نشان دهند , دارای سندرم متابولیک بودند . شیوع سندرم متابولیک در مردان بیش از 3 / 57 % و در زنان 49 % بود .

منبع سایت علم روز