سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

تب‌خال ترین نوع 1 ( DM1 ) شایع‌ترین بیماری عضلانی بزرگ‌سال است و بسیاری از بیماران مبتلا به DM1 از اختلالات خواب و تنفسی مختلف رنج می‌برند . در مطالعه‌ای در مورد مساله فعلی ژورنال بیماری‌های neuromuscular ، محققان دریافتند که چون طیف گسترده‌ای از مشکلات خواب وجود دارد ، درمان‌ها مناسب نیستند " یک اندازه با همه مدل متناسب است ".

به گفته سوفی د . ساعات خواب بیش از حد روز بی‌خوابی یک مشکل رایج برای افراد مبتلا به فساد myotonic است که بین 33 تا 80 درصد از بیماران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . دیگر عوامل موثر را می‌توان به الگوهای خواب ضعیف ، گرفتگی تنفس بازدارنده ( OSA ) ، نارسایی تنفسی ، حرکات عضو متناوب در طول خواب و یا ویژگی‌های حمله خواب نسبت داد .

از ماه مه 2011 تا مه 2015 همه بیماران مبتلا به DM1 که علائم خواب‌آلودگی روزانه را در مرکز تحقیقات Dystrophy John Walton در نیوکاسل به نمایش گذاشتند ، به ارزیابی خواب شبانه اشاره کردند . برای 120 نفر با DM1 ، محققان دریافتند که 18 درصد OSA داشته‌اند ، 27 درصد دارای نارسایی تنفسی بوده‌اند و 30 درصد نیز خواب‌آلودگی ذاتی براساس امتیاز Epworth Sleepiness ( ESS ) با این گروه قرار ندارند .

بیماران به چهار گروه تقسیم شدند ، آن‌هایی که مبتلا به OSA بودند، کسانی که مبتلا به نارسایی تنفسی در طول روز ، افرادی با ESS ، و یک گروه کنترلی بدون علایم خواب زمستانی بودند . درمان‌ها با علایم مشاهده‌شده مطابقت داشتند ، که شامل فشار airway پیوسته ( CPAP ) برای OSA ، تهویه غیر تهاجمی ( NIV ) برای نارسایی تنفسی ، و modafinil برای خواب‌آلودگی روزانه بیش از حد می‌شد .

به طور کلی ، تنها 29 درصد بیماران از درمان‌های پزشکی بهره‌مند شدند و به آن‌ها ادامه دادند . این نتیجه کم‌تر از آن است که در سایر گروه‌های بیمار انتظار می‌رود . این نشان می‌دهد که تحقیقات بیشتر برای کمک به تعیین این که کدام بیماران DM1 به احتمال زیاد از درمان هدفمند و موثرترین راه برای درمان این درمان‌ها استفاده می‌کنند ، مورد نیاز است .

براساس این نتایج ، محققان یک طبقه‌بندی استاندارد از DM1 بیمار را به سه نوع اختلال خواب برای درمان‌های هدف بهتر توصیه می‌کنند . برای بیماران دارای دمای بالای ESS ، اما برای بیماران مبتلا به سندروم حاد و یا استفاده از مسکن نامناسب ، modafinil نشان داده می‌شود . برای OSA بدون هیچ گونه نارسایی تنفسی در روز ، CPAP باید امتحان شود . برای افراد مبتلا به نارسایی تنفسی روز و یک مطالعه خواب غیر عادی ، توصیه می‌شود .

فساد Myotonic یک اختلال ناهمگن است و درجات مختلفی از خواب‌آلودگی ، عضلانی و اختلال تنفسی دارد . دکتر غرب می‌گوید : " این اطلاعات با ارزش برای افرادی که در جامعه فساد myotonic با خواب‌آلودگی زیاد انجام می‌شوند، برای حمایت از آن‌ها در داشتن آزمایش‌های دقیق خواب و هدفمند کردن درمان‌های فردی ، با امید به بهبود علایم آن‌ها است ."

محرک‌های حسی دوپامین را در مغز کنترل می‌کنند

خلاصه :

نوع و شدت محرک‌ها فعالیت سلول‌های عصبی را کنترل می‌کنند که دوپامین انتقال‌دهنده عصبی را آزاد می‌کنند .

صرف‌نظر از اینکه آیا ما در هواپیما با صدای بلند نشسته‌ایم یا در فضای آرام جنگل راه می‌رویم ، چطور انسان‌ها درک می‌کنند که محیط آن‌ها به محرک بستگی دارد . این به نوبه خود بر رفتار ما تاثیر می‌گذارد - گاهی آگاهانه و گاهی به طور ناخودآگاه . در مطالعه لارو ماهی ، پروفسور دکتر ولفگانگ Driever و تیم his در دانشگاه فرایبورگ کشف کرده‌اند که گروهی از سلول‌های عصبی در the ، دوپامین انتقال‌دهنده عصبی را هنگامی که از طریق لمسی یا محرک بصری ویژه‌ای فعال می‌شوند آزاد می‌کنند . این سلول‌های عصبی دار به تقریبا ً تمام قسمت‌های مغز و نخاع را ارسال می‌کنند در نتیجه بر وظایف بسیاری از مدارها تاثیر می‌گذارند . این یافته‌های جدید می‌تواند نقشی در درمان آینده چنین بیماری‌هایی مانند سندرم پای بی‌قرار داشته باشد، شرایطی که در آن بیماران در طول خواب ، احساس ناخوشایندی در بدن خود دارند . محققان نتایج تحقیقات خود را در مجله بیولوژی فعلی چاپ کرده‌اند .

منبع سایت علم روز