سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

دانشمندان برای تحقیقات خود ، لارو چهار millimetre از zebrafish را مطالعه کردند که ماهی‌های آکواریوم عمومی هستند . دانشمندان فعالیت سلول‌های عصبی dopaminergic را در مغز لارو که هوشیار و فعال بودند ، تحت میکروسکوپ مشاهده کردند . محققان توانستند با استفاده از سنسورهای optogenetic کلسیم ، که نور را در سلول‌های عصبی فعال ساطع می‌کنند ، فعالیت خود را آشکار سازند . تا به حال ، مطالعات سلول‌های عصبی dopaminergic در مهره‌داران عمدتا ً بر روی midbrain متمرکز شده‌اند ، که در آن سلول‌های dopaminergic در کنترل رفتار تحرک و تحرک دخیل هستند . این ها به لحاظ کارکردی در بیماران مبتلا به Parkinson"s مبتلا می‌شوند . نورون‌های dopaminergic of ، از طرف دیگر ، تا به حال کمی تحقیق کرده بودند چون در اعماق مغز قرار دارند و به همین دلیل دسترسی به آن‌ها دشوار است . در the ، آن‌ها به بخش‌هایی از هیپوتالاموس نیز مرتبط هستند که تغییر در رفتار پایه مانند مبارزه یا گریز و استراحت و خواب را کنترل می‌کند .

یافته‌های این تیم از دانشگاه فرایبورگ حاکی از آن است که محرک حسی شدید ممکن است بر رفتار پایه از طریق فعالیت سلول‌های عصبی مصنوعی تاثیر بگذارد . چون اتصالات بین این سلول‌های عصبی و اندام‌های حسی وجود دارد ، این امکان وجود دارد که سلول‌های عصبی dopaminergic در تنظیم حساسیت واکنش‌های اندام‌های حسی به محرک‌ها دخیل باشند . این تابع می‌تواند برای درمان بیماری‌ها مفید باشد . از این رو خواص سلول‌های عصبی dopaminergic در the می‌تواند در آینده برای کاهش احساس بیماران با سندروم پاهای بی‌قرار و از این رو برای کاهش سوزش در extremities که هنگام خواب رخ می‌دهد ، به کار رود . تحقیقات بیشتر در مورد این نورون‌ها به دانشمندان کمک می‌کند تا درک کنند چگونه این بیماری‌ها رشد می‌کنند - - و به طور کلی چگونه انسان‌ها با تغییر سریع محرک‌ها و احساسات در محیط‌های خود سازگار می‌شوند .

بیماری بین خواب ناکافی ، دیابت حاملگی پیدا شد.

مبدا :

دانشکده پزشکی دوک NUS

خلاصه :

یک پیوند سلامت جدید بین خواب کوتاه در طول دوران بارداری و دیابت حاملگی یا سرطان یافت شده‌است ( GDM ) . این اولین مطالعه‌ای است که به بررسی رابطه بین مدت خواب و GDM در جمعیت چند نژادی آسیای میانه می‌پردازد . یافته‌ها پیشنهاد می‌کنند که پرداختن به نگرانی‌های خواب در دوران بارداری می‌تواند به طور بالقوه خطر توسعه GDM را کاهش دهد .

یک مطالعه مبتنی بر سنگاپور یک ارتباط سلامت جدید بین خواب کوتاه در طول دوران بارداری و دیابت حاملگی ( GDM ) پیدا کرده‌است . این اولین مطالعه‌ای است که به بررسی رابطه بین مدت خواب و GDM در جمعیت چند نژادی آسیای میانه می‌پردازد . یافته‌ها ، منتشر شده در مجله journal ، نشان می‌دهند که پرداختن به نگرانی‌های خواب در دوران بارداری می‌تواند به طور بالقوه خطر توسعه GDM را کاهش دهد .

دیابت یک نگرانی جهانی بهداشت جهانی است و مشکل فزاینده‌ای در آسیا است . در گزارشی که در سال 2015 از سوی فدراسیون بین‌المللی دیابت منتشر شد ، دریافت که دومین درصد از افراد مبتلا به دیابت در بین کشورهای توسعه‌یافته می‌باشند . همچنین یکی از بالاترین نرخ‌های GDM را در بر دارد که خطر دیابت نوع 2 بعدی را افزایش می‌دهد . GDM که با میزان گلوکز خون بالا تشخیص داده می‌شود یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی در دوران بارداری است . میزان گلوکز بالا در دوران بارداری می‌تواند منجر به مشکلاتی شود که هم مادر و هم کودک از جمله زایمان پیش از دوره ، زایمان مانع زایمان ، فشار خون بالا برای مادران و افزایش خطر مرگ و میر مادران و میر مادران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . برای کاهش و مدیریت بار دیابت ، شناسایی عواملی که ممکن است در سطوح گلوکز خون ناسازگار باشد ضروری است .

منبع سایت علم روز