سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

براساس این گزارش شری Owens ، PhD ، از دانشگاه ویرجینیای غربی ، Morgantown و همکارانش ، " تبعیض عامل مهمی در ارتباط با معیارهای خواب در بزرگسالان میانسال است " . نتایج به تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که تبعیض و استرس مزمن ممکن است منجر به مشکلات خواب و افزایش خطرات سلامتی شود .

تبعیض در رابطه با هر دو هدف خواب ذهنی و ذهنی:

این مطالعه 441 تن از بزرگسالان از مطالعه کشوری بهداشت و سلامت در سن متوسط و فراتر از ( مطالعه MIDUS ) را در بر گرفت . میانگین سنی شرکت کنندگان 47 سال بود ؛ حدود یک سوم نژاد غیر سفید / نژاد بود . اطلاعات کامل برای شرکت کنندگان در دسترس بود .

شرکت کنندگان یک دستگاه نظارت بر فعالیت برای یک هفته برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد معیارهای خواب هدفمند - - برای مثال ، کارایی خواب ، به عنوان درصد زمان صرف‌شده در بستری که فرد در آن خوابیده بود ، به تن کردند . آن‌ها همچنین درجه‌بندی خواب ذهنی را تکمیل کردند - - برای مثال ، آن‌ها اغلب دچار مشکل خواب بودند .

تجربیات ادراک‌شده تبعیض با استفاده از مقیاس "تبعیض روزانه " ارزیابی شدند . برای مثال ، از سوژه‌ها پرسیده شد که چگونه اغلب با ادب و احترام کمتری نسبت به دیگران رفتار می‌شود ، و یا اینکه آن‌ها اغلب مورد اهانت یا اذیت قرار می‌گیرند .

نمرات تبعیض برای ارتباط با هدف و معیارهای خواب ذهنی مورد تحلیل قرار گرفتند . معیارهای عینی نشان دادند که حدود یک سوم از شرکت کنندگان بازدهی خواب ضعیفی داشتند . subjectively ، یک - نیمی از افراد خود را به عنوان داشتن کیفیت خواب ضعیف رتبه‌بندی کردند .

شرکت کنندگانی که متوجه تبعیض بیشتر شدند مشکلات خواب را پس از تنظیم برای عوامل جمعیتی ، سبک زندگی و سلامتی افزایش دادند . نمرات بالاتر تبعیض با 12 درصد افزایش بازده کم خواب و افزایش 9 درصدی در تفاوت کیفیت خواب ضعیف در ارتباط بودند . تبعیض همچنین به زمان ( هدف ) مربوط به خواب پس از خواب و مشکلات خواب کلی خواب ( ذهنی ) مرتبط بود .

موضوعات غیر سفید تقریبا ً چهار برابر میزان کارآیی خواب ضعیف را داشتند . در غیر این صورت ، تمام تفاوت‌ها در معیارهای خواب بین سوژه‌های سفید و غیر سفید با تبعیض مرتبط بودند .

مردان و مردان مسن‌تر به احتمال زیاد انواع مشکلات خواب را در اختیار داشتند . سن ، جنسیت ، و عوامل سلامت جسمی / جسمی ، تنها بخش کوچکی از آثار تبعیض را توضیح دادند .

مطالعات پیشین نشان داده‌اند که اقلیت‌های نژادی / نژادی کیفیت خواب بدتری دارند . خواب ناکافی با پیامدهای سلامتی زیان‌آور ، از جمله افزایش خطرات قلبی و عروقی و افزایش میزان مرگ و میر ، همراه است . این عواقب خواب ضعیف ممکن است برای برخی از تنوع نژادی / نژادی در پیامدهای سلامتی وجود داشته باشد - - احتمالا ً بازتاب ناکافی از استرس مزمن روزانه است .

دکتر Owens و نویسندگان دیگر گزارش می‌دهند که در حالی که خواب ضعیف قبلا ً با تبعیض ادراک‌شده ارتباط داشته‌است ، مطالعه جدید اولین مورد برای بررسی این است که تبعیض چگونه بر روی اهداف عینی و هم خواب ذهنی تاثیر می‌گذارد .

محققان از مطالعه بیشتر برای تایید و روشن کردن معانی یافته‌های خود استفاده می‌کنند . در عین حال ، آن‌ها بر این باورند که این مطالعه " وضوح ظریف‌تر " را به دانش پیشین نسبت به رابطه بین تبعیض و خواب اضافه می‌کند و پیشنهاد می‌کند که " مسیر سببی " اتصال مزمن را به مشکلات خواب و در نتیجه افزایش خطرات بهداشتی نشان می‌دهد .

به همین دلیل است که زمانی که دچار تب شدید نیستید

منبع :

پزشکی جانز هاپکینز

خلاصه :

چند هزار سلول مغزی که بزرگ‌تر از یک دانه خردل نیست , جزر و مد اکثر فرآیندهای بدن در چرخه‌های خواب / بیداری را کنترل می‌کند . در حال حاضر , دانشمندان شواهد مستقیم در مورد این که چگونه آن خوشه سلول خواب را کنترل می‌کند و علائم نور را در شب و روز در سراسر بدن کنترل می‌کند , گزارش می‌دهند .

منبع سایت علم روز