سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

این یافته که یک بیماری با فعالیت جسمانی پایین همراه است ممکن است منعکس‌کننده جنبه‌هایی از بیماری مانند انگیزه کم باشد , اما ممکن است منعکس‌کننده آرام‌بخش یا عوارض جانبی داروهای درمانی باشد . افرادی که دچار روان‌پریشی هستند اما هیچ تشخیصی در مورد داروهای ضد روان‌پریشی ندارند .

این اولین مجموعه داده‌های با قدرت کافی برای نشان دادن اهمیت جنسیت در سطوح فعالیت جسمانی در جنون است . دلایل عدم فعالیت بر مردان بیش از زنان مبتلا به اختلال ذهنی تشخیص‌داده شده‌است . با این حال , سطوح بالاتر عدم فعالیت در مردان می‌تواند ناشی از شروع اولیه بیماری در مردان باشد , بار بالاتر علائم منفی که شامل انگیزش کم , اختلالات مصرف مواد و بهبود و بهبود بدتر می‌شود . علاوه بر این, مردان مبتلا به روان‌پریشی بیشتر به خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌میرند .

از کالج کینگ لندن و جنوب لندن و بنیاد اعتماد بنیاد ملی ولز گفت : " داده‌های ما اولین شواهدی را ارایه می‌دهند مبنی بر اینکه افرادی که دچار روان‌پریشی هستند کم‌تر به دستورالعمل‌های فعالیت فیزیکی توصیه‌شده دسترسی دارند . از همه مهم‌تر , داده‌های ما بینش جدیدی را به عوامل بالقوه ای ارائه می‌دهند که سطوح فعالیت بدنی در مردان مبتلا به جنون را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند, که نه تنها به احتمال زیاد به سطح فعالیت جسمانی توصیه‌شده منتهی نمی‌شوند , بلکه به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی بیشتر خواهند مرد . ما دریافتیم که محدودیت‌های حرکتی , درد , اختلال شناختی و افسردگی , موانع بالقوه کلیدی برای فعالیت جسمانی هستند . درک و غلبه بر این موانع می‌تواند یک استراتژی مهم برای کمک به افراد مبتلا به جنون باشد . "

افزایش علایم آلزایمر , بهبود حافظه

منبع :

انستیتو پاستور

خلاصه :

دانشمندان دارویی را آزمایش می‌کنند که می‌تواند سطوح پروتئین پوششی بحرانی در مغز را افزایش دهد . در این مطالعه , این تیم آزمایش‌هایی را در یک مدل موشی بیماری آلزایمر با بالا بردن سطح یکی از دو شکل اختلال در هیپوکامپ , منطقه‌ای از مغز مسئول یادگیری و حافظه انجام داد . به نظر می‌رسد هر دو شکل پروتئین عملکرد را در آزمون حافظه فضایی در مدل‌ها بهبود می‌بخشند .

براساس تحقیقات جدید که در 4 اوت به صورت آنلاین منتشر شده‌است , افزایش سطح پروتئین خاص در مغز باعث کاهش ویژگی‌های بیماری آلزایمر در یک مدل موشی اختلال می‌شود .

این پروتئین در مغز فرم و عملکرد زیادی دارد و در حال حاضر یک هدف بالقوه برای اختلالات مغزی مانند بیماری پارکینسون , اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و اسکیزوفرنی است .

محقق ارشد این مطالعه , کو فن لی , یک استاد آزمایشگاه بنیاد کلی تون برای زیست‌شناسی پپتیدی و هولدر , در موسسه زیست‌شناسی مولکولی و هولدر , می‌گوید : " ما هنوز درباره نحوه کار آن آگاهی داریم . " ما نشان دادیم که متابولیسم پلاک‌های مغز را که مشخصه بیماری آلزایمر هستند , افزایش می‌دهد . "

پیش از این محققان نشان داده‌اند که درمان سلول‌ها با پروتئین پیش‌ساز آمیلوئید , یک مولکول است که بتا آمیلوئید را تولید می‌کند و پلاک‌های آمیلوئیدی را در مغز بیماران آلزایمری تشکیل می‌دهد . مطالعات دیگر نشان می‌دهد که می ‌توان از نورون‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از انسداد جریان خون حفاظت کرد .

در مطالعه جدید , تیم لی این ایده را در مدل موشی بیماری آلزایمر با بالا بردن سطح یکی از دو شکل بیماری آلزایمر که مسئول یادگیری و حافظه است , آزمایش کرد . به نظر می‌رسد هر دو شکل پروتئین عملکرد را در آزمون حافظه فضایی در مدل‌ها بهبود می‌بخشند .

منبع سایت علم روز