سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

نویسنده اول Martijn ون den ، از مرکز پزشکی دانشگاه اوترشت در هلند ، می‌گوید : " این کاملا ً جالب است ، چون هر دوی آن‌ها یک سیستم مشابه مغز ما را توصیف می‌کنند .

محققان در هدف خود برای ارتباط دادن یافته‌های سلولی microscale با یافته‌های macroscale MRI ، ابتدا ارتباط میکرو - ماکرو را در افراد سالم مطالعه کردند . آن‌ها داده‌ها را از مطالعات منتشر شده در زمینه چگالی ستون فقرات و آنالیز متقاطع با داده‌های تصویربرداری از اتصالات ماده سفید با دامنه بلند تهیه کردند که از پروژه کانکتوم انسان مشتق شده‌اند . آن‌ها انجمنی بین تراکم ستون فقرات microscale پیدا کردند ، که نشان‌دهنده پیچیدگی نورونی و پیچیدگی ارتباطات macroscale در کورتکس است .

محققان برای تعیین اینکه چگونه تغییرات microscale مربوط به تغییرات macroscale در شیزوفرنی است ، پس از آن تغییرات چگالی ستون فقرات در شیزوفرنی ، از مطالعات منتشر شده، با داده‌های مربوط به تغییرات در اتصال MRI بررسی شدند . آن‌ها هم پوشانی قوی در آن مناطق پیدا کردند که بیش‌ترین تاثیر را در کاهش چگالی ستون فقرات و مناطق نشان می‌دهند که بیش‌ترین تاثیر اتصال macroscale را نشان می‌دهند . نتایج یک رابطه احتمالی بین اغلب ، اما به طور مستقل ، گزارش‌شده را نشان می‌دهند .

به گفته van den ، اتصال نورونی و اتصال macroscale یک پیوند گم‌شده مهم در تحقیقات شیزوفرنی را کامل می‌کند ، و اولین گام‌ها را در درک این که چگونه تغییرات در خواص نورونی مربوط به تغییرات در اتصال ماده سفید در شیزوفرنی است ، فراهم می‌کند .

ون den می‌گوید : " مطالعه ما نشان می‌دهد که ما دیگر نباید یافته‌های عصبی و macroscale را بطور مستقل از هم تفسیر کنیم ، بلکه آن‌ها به شدت بر هم تاثیر می‌گذارند و احتمالا ً مربوط به یک منشا مشابه هستند . "

Krystal اشاره کرد که این یافته از دیدگاه مغز به عنوان یک ارگانیسم شدیدا ً سازگار پشتیبانی می‌کند ، که در آن اختلالات در برخی از اجزای عملکرد مغز منجر به اثرات هماهنگ در مدارات مغز می‌شوند .

ون den می‌گوید : " درک پیوند با مقیاس متقابل ما را به یک گام نزدیک‌تر می‌کند تا علت این اختلال را درک کنیم، و این امید ما را به یافتن استراتژی‌های درمانی جدید برای این اختلال روانی شدید نزدیک‌تر می‌کند ."

مطالعه مغز پیوند جهش ژنی به اختلالات روانی را تایید می‌کند .

مبدا :

دانشگاه ادینبرگ

خلاصه :

اسکن مغزی نشان داده‌است که چگونه یک جهش ژنتیکی مرتبط با اختلالات روانی اصلی بر ساختار ، عملکرد و شیمی مغز تاثیر می‌گذارد . این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه جهش ژنی، خطر شیزوفرنی ، اختلال دوقطبی و افسردگی را افزایش می‌دهد .

اسکن مغزی نشان داده‌است که چگونه یک جهش ژنتیکی مرتبط با اختلالات روانی اصلی بر ساختار ، عملکرد و شیمی مغز تاثیر می‌گذارد .

این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه جهش ژنی، خطر شیزوفرنی ، اختلال دوقطبی و افسردگی را افزایش می‌دهد .

متخصصان می‌گویند که این یافته‌ها می‌تواند در تلاش برای درمان‌های جدید کمک کند .

محققان دانشگاه ادینبرگ ، مغزهای مردمی را که دارای جهش ژنتیکی خاص هستند ، مورد بررسی قرار دادند که باعث می‌شود بخشی از یک کروموزوم به جای دیگری جای خود را عوض کند .

جهش ژنتیکی منجر به اختلال ژن به نام DISC1 می‌شود که مرتبط با اسکیزوفرنی ، اختلال دوقطبی و افسردگی عمده است .

این تیم متوجه شد که افراد مبتلا به جهش ژنتیکی در ساختار مغز خود تغییراتی داشته‌اند . این تغییرات با شدت علایم سلامتی بیمار مرتبط بودند .

آن‌ها همچنین نشان دادند که حامل جهش سطح پایینی از یک ماده شیمیایی به نام گلوتامات در نواحی خاصی از مغز خود دارند . سطح گلوتامات در مطالعات قبلی به شدت مرتبط با اسکیزوفرنی بودند .

محققان می‌گویند که یافته‌های آن‌ها تایید می‌کند که جهش ژنی در ارتباط با خطر افزایش قابل‌توجه بیماری‌های روانی است .

منبع سایت علم روز