سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

آن‌ها امیدوارند که ادامه تحصیل افراد با جهش ، بینش‌های جدیدی را به مکانیسم‌های بیولوژیکی که از این شرایط حمایت می‌کنند ، نشان دهند .

جهش ژنی در خانواده اسکاتلند اولین بار بود که میزان بالای اختلالات روانی را نشان داد . دانشمندان 40 سال است که در حال مطالعه نسل‌ها از این خانواده بوده‌اند ، اما این اولین باری است که آن‌ها مغز خود را بررسی کرده‌اند .

این مطالعه در مجله partner Nature Schizophrenia منتشر شده‌است و توسط هم‌کاری تحقیقات پزشکی Translational - - کنسرسیوم دانشگاه‌های اسکاتلند و هیات بهداشت و خدمات بهداشت و سلامت ملی ، شرکت اسکاتلندی و فایزر - سرمایه‌گذاری شده‌است .

پروفسور استفان Lawrie ، رئیس بخش روان‌پزشکی دانشگاه ادینبرگ ، می‌گوید : " این مطالعه ، ژنتیک of را تایید و گسترش می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه و اثرات ژنتیکی مشابه می‌تواند خطر بیماری‌های روانی بزرگ را افزایش دهد ."

Schizophrenia پس از اینکه انسان‌ها از انسان‌های غار نشین جدا شدند ظاهر شدند.

مبدا :

Elsevier

خلاصه :

Schizophrenia یک معما تکاملی است . این اختلال در طول تاریخ بشری ثبت شده‌است و علی‌رغم اثرات جدی آن بر اندیشه و رفتار ، و میزان کاهش میزان زاد و ولد آن‌ها وجود دارد . یک مطالعه جدید ممکن است به توضیح این موضوع کمک کند که چرا - مقایسه اطلاعات ژنتیکی انسان‌های غار نشین به انسان‌های امروزی ، محققان شواهدی را برای ارتباط بین خطر ژنتیکی برای اسکیزوفرنی و نشانه‌های تکامل انسان پیدا کرده‌اند .

Schizophrenia یک معما تکاملی است . این اختلال در طول تاریخ بشری ثبت شده‌است و علی‌رغم اثرات جدی آن بر اندیشه و رفتار ، و میزان کاهش میزان زاد و ولد آن‌ها وجود دارد . یک مطالعه جدید در رشته روان‌شناسی زیستی ممکن است به توضیح این موضوع کمک کند که چرا - مقایسه اطلاعات ژنتیکی انسان‌های غار نشین به انسان‌های امروزی ، محققان شواهدی را برای ارتباط بین خطر ژنتیکی برای اسکیزوفرنی و نشانه‌های تکامل انسان پیدا کرده‌اند .

جان Krystal ، ویراستار روان‌پزشکی زیستی ، گفت : " این مطالعه نشان می‌دهد که اسکیزوفرنی یک توسعه مدرن است که بعد از جدا شدن انسان‌ها از انسان‌های غار نشین بوجود آمد .

علت شیزوفرنی ، نامعلوم است ، اما محققان می‌دانند که ژنتیک نقش مهمی در رشد دارد . به گفته نویسنده ارشد ، هولی andreassen از دانشگاه اسلو در نروژ و دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو ، برخی فکر می‌کنند که شیزوفرنی می‌تواند یک اثر جانبی " از انواع ژن سودمند مرتبط با کسب صفات انسانی ، مانند زبان و مهارت‌های شناختی پیچیده باشد که ممکن است تمایل ما به توسعه psychoses را افزایش دهد .

همراه با andreassen ، نویسندگان اول Saurabh Srinivasan و فرانچسکو Bettella ، هر دو اهل دانشگاه اسلو ، و همکارانش به ژنوم انسان‌های غار نشین ، نزدیک‌ترین خویشاوند انسان‌های اولیه ، اشاره کردند تا مناطق خاصی از ژنوم را مشخص کنند که می‌تواند منشا of در تاریخ تکاملی را فراهم کند .

آن‌ها داده‌های ژنتیکی را از مطالعات ارتباط گسترده ژنوم افراد مبتلا به schizophrenia برای همپوشانی با اطلاعات ژنومی انسان‌های غار نشین مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند . این تجزیه و تحلیل به محققان نشان می‌دهد که احتمال اینکه مناطق خاص ژنوم یک زمانی بعد از واگرایی انسان‌ها و انسان‌های غار نشین تحت انتخاب مثبت قرار بگیرند .

مناطق ژنوم انسان مرتبط با شیزوفرنی ، که به عنوان جایگاه خطر شناخته می‌شوند ، احتمالا ً در مناطقی یافت می‌شوند که از ژنوم انسان‌های غار نشین اختلاف دارند . یک تحلیل دیگر برای تعیین مکان هندسی مرتبط با مارکرهای تکاملی نشان می‌دهد که چندین نوع ژن که انتخاب مثبت را تجربه کرده‌اند مربوط به فرآیندهای شناختی هستند . دیگر چنین loci ژنتیکی مرتبط با شیزوفرنی شناخته می‌شوند و قبلا ً به خاطر نقش علی در این اختلال در نظر گرفته شده‌اند .

andreassen می‌گوید : " یافته‌های ما نشان می‌دهد که آسیب‌پذیری اسکیزوفرنی بعد از واگرایی انسان‌های امروزی از انسان‌های غار نشین افزایش یافت و در نتیجه این فرضیه را تایید می‌کند که schizophrenia ناشی از تکامل پیچیده مغز انسان است ."

منبع سایت علم روز