سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

ورزش می‌تواند علائم شیزوفرنی را مهار کند .

مبدا :

دانشگاه منچستر

خلاصه :

براساس یک مطالعه جدید ، تمرین Aerobic مانند تردمیل و دوچرخه‌های ورزشی ، در ترکیب با دارو ، می‌تواند به طور قابل‌توجهی به افراد کمک کند که با وضعیت سلامت روانی طولانی‌مدت شیزوفرنی مقابله کنند .

طبق یک مطالعه جدید از دانشگاه محققان منچستر ، ورزش Aerobic می‌تواند به طور قابل‌توجهی به افراد در مقابله با وضعیت سلامت روانی طولانی‌مدت شیزوفرنی کمک کند .

از طریق ترکیب اطلاعات از 10 آزمایش بالینی مستقل با مجموع 385 بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی ، جوزف فرث فکر کرد که حدود 12 هفته تمرین تمرینات ایروبیک می‌تواند عملکرد مغز بیماران را بهبود بخشد .

این مطالعه توسط فرث ، دکتر Brendon Stubbs و پروفسور آلیسون یونگ در بولتن Schizophrenia منتشر می‌شود .

فاز حاد Schizophrenia"s با توهمات و توهمات ، که معمولا ً با دارو درمان می‌شوند ، طبقه‌بندی می‌شود .

با این حال ، اغلب بیماران هنوز در اختلال شناختی فراگیر مشکل دارند ؛ از جمله حافظه ضعیف ، پردازش اطلاعات ناقص و از دست دادن تمرکز .

این تحقیق نشان داد که بیمارانی که با برنامه‌های ورزشی هوازی نظیر تردمیل و دوچرخه تمرین می‌کنند ، در ترکیب با داروها ، عملکرد کلی مغز خود را نسبت به داروهایی که به تنهایی درمان می‌شوند بهبود خواهند داد .

مناطقی که بیشتر با ورزش کردن ، توانایی بیماران برای درک موقعیت‌های اجتماعی ، وسعت توجه آن‌ها ، و حافظه کار آن‌ها بود - یا اینکه چقدر اطلاعات می‌توانند در یک زمان در ذهن داشته باشند.

همچنین شواهدی در بین مطالعات نشان داده شد که برنامه‌هایی که از مقادیر بیشتری از ورزش استفاده می‌کنند و آن‌هایی که برای بهبود شایستگی موفق‌تر بودند ، بیش‌ترین تاثیر را بر عملکرد شناختی داشتند .

جو فرث گفت : " نقص شناختی یکی از جنبه‌های شیزوفرنی است که به طور خاص مشکل‌ساز است .

" آن‌ها مانع بازیابی و تاثیر منفی بر توانایی people"s در عملکرد در شرایط کار و اجتماعی می‌شوند . علاوه بر این، داروهای موجود برای شیزوفرنی ، نقص شناختی اختلال را درمان نمی‌کنند .

" ما به دنبال راه‌هایی جدید برای درمان این جنبه‌های بیماری هستیم و اکنون تحقیقات به گونه‌ای فزاینده نشان می‌دهند که ورزش بدنی می‌تواند یک راه‌حل ارائه کند ."

وی افزود : " این یافته‌ها اولین مدرک بزرگ از استفاده از ورزش بدنی برای درمان اختلالات عصبی مرتبط با اسکیزوفرنی هستند .

" استفاده از ورزش در مراحل اولیه بیماری می‌تواند احتمال ناتوانی طولانی‌مدت را کاهش داده و بهبود کامل و کارکردی برای بیماران را تسهیل کند ."

در جستجوی عوامل neurobiological برای اسکیزوفرنی

مبدا :

Universitat بازل

خلاصه :

پیش‌بینی شروع جنون در جنون ممکن نیست . اگر عوامل مرتبط با خطر جنون را می‌توان شناسایی کرد ، اما این امر ممکن است بینش قابل‌توجهی را در مکانیزم‌های زیرین خود به دست آورد . در حال حاضر دانشمندان ارتباطی بین ژن‌های خاص و اندازه ساختار مهم مغز در افراد مبتلا به یک خطر بالا در جنون ایجاد کرده‌اند .

پیش‌بینی شروع جنون در جنون ممکن نیست . اگر عوامل مرتبط با خطر جنون را می‌توان شناسایی کرد ، اما این امر ممکن است بینش قابل‌توجهی را در مکانیزم‌های زیرین خود به دست آورد . در حال حاضر دانشمندان بازل پیوندی بین ژن‌های خاص و اندازه ساختار مهم مغز در افراد مبتلا به یک خطر بالا در جنون ایجاد کرده‌اند . نتایج این مطالعه در آخرین نسخه مجله علمی Psychiatry به چاپ رسید .

منبع سایت علم روز